Infraestructures

SANT QUIRZE DEL VALLÈS

Els veïns divulguen les servituds de l'aeroport

Expliquen en un acte les afectacions a bona part del Vallès Occidental i Sabadell

La Federació d'Associacions de Veïns de Sant Quirze del Vallès (FAVSQ) va organitzar un acte divulgatiu on va explicar la naturalesa de les noves servituds aèries de l'aeroport de Sabadell, així com el grau d'afectació que tenen no només al municipi, sinó també a bona part del Vallès Occidental. El president de l'entitat, Jordi Molins, en la xerrada celebrada a la Masia de Can Feliu, va voler subratllar de manera especial que “Sabadell també té un problema amb l'aeroport”, fent referència que el seu Ajuntament estarà obligat a demanar permís a Aviació Civil a l'hora de portar a terme tota la urbanització de Can Gambús. A més, va fer incís que la primera circumferència de seguretat que emana del punt central de l'aeroport, que delimita una altura màxima dels edificis de 188 m, arriba fins a gairebé el centre; i que, per exemple, a l'àmbit de l'Eix Macià no hi hauria d'haver cap edificació superior als 243 m.

Jordi Molins també va mencionar que l'espai que necessita el radiogoniòmetre de l'aeroport encara va més enllà, arribant fins a zones de Rubí o de Terrassa, i que en gairebé totes les localitats més pròximes hi ha edificis que, d'acord a les servituds aèries, estan catalogats com a obstacles. En el cas de Sant Quirze va recordar que la situació encara és més greu, ja que el 50% del municipi ocupa el con que delimita la sortida i l'aterratge dels avions. Per tot plegat, més enllà de voler el trasllat de l'aeroport, va explicar que la FAVSQ està fent gestions perquè, “com a mínim, algun document acrediti que els edificis que no acompleixen les servituds no són il·legals”.

La qüestió és que la llei de servituds és de 1972 i, tot i que el ministeri mai no s'ha pronunciat sobre els planejaments generals fets des d'aleshores, tècnicament sempre ha estat per sobre dels permisos dels ajuntaments i la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona