Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Front municipal perquè Foment agiliti la B-40 fins a Sentmenat

Els alcaldes de Sabadell, Castellar i Sentmenat demanen que es prioritzi el seu tram i es respectin les al·legacions al traçat

Unes 150 entitats sabadellenques signen a favor del quart cinturó i l'oposició critica la “fotografia”

Els alcaldes de Sabadell, Castellar del Vallès i Sentmenat van acordar ahir proposar al Ministeri de Foment que segregui el tram de quart cinturó fins a Granollers en dos subtrams i prioritzi les obres entre Terrassa i Sentmenat, amb consens total entre els quatre ajuntaments –i fins i tot cinc, si entrés en terme de Polinyà– afectats pel traçat.

Els equips de govern dels tres municipis coincideixen que la infraestructura s'ha de construir “al més aviat possible”, per descongestionar el trànsit i alhora millorar les comunicacions entre els dos Vallès i el Baix Llobregat, però també han convingut demanar al ministeri que faci un ajust acurat de la traça per preservar el màxim d'espais d'alt valor ecològic –com ara els boscos de Ca n'Ustrell, Togores i el curs del torrent de Colobrers–, que s'hi prevegin paràmetres d'integració paisatgística i que l'autovia discorri allunyada dels habitatges de les urbanitzacions de Can Canyameres i Pedrasanta, a Sentmenat. Totes aquestes consideracions coincideixen plenament amb les al·legacions que han remès a Foment i amb les presentades fa un parell de setmanes pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

Treure trànsit de Sabadell

L'acord tindria contrapartides beneficioses per als tres ajuntaments signants. D'una banda, Sabadell aconseguiria una nova connexió amb Terrassa i tancar la ronda principal –només restaria el tram de la ronda Est, de menor importància–, els vehicles de Castellar tindrien una alternativa directa de pas entre la B-124 i la C-58 sense necessitat de travessar el nucli de Sabadell, i Sentmenat –amb tres accessos força tortuosos per carretera– s'asseguraria un menor impacte de la infraestructura sobre les urbanitzacions i un enllaç relativament proper a una autovia a través de la carretera B-142, una connexió que també demanen que es redimensioni d'acord amb el trànsit que implica la proximitat dels polígons industrials de Sentmenat i Polinyà.

LA XIFRA

3
alcaldes
(Sabadell, Castellar i Sentmenat) han subscrit el pacte, però també hi ha consens entre Sabadell i Terrassa, i Polinyà no s'oposaria al fet que la B-40 entri al seu terme


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona