Infraestructures i serveis

infraestructures

Un estudi proposa ampliar l'N-II per l'autopista

Encarregat pel CILMA, aposta per fer l'AP-7 de 4 carrils entre Vilademuls i Pont de Molins, i no desdoblar l'N-II

Demostra que amb l'estalvi es podria recuperar el peatge en tot aquest tram

El Col·legi d'Enginyers de Catalunya va ser el primer en dubtar de la necessitat de desdoblar l'N-II a Girona en el tram nord. Ara és un informe encarregat pel Cilma (Centre d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient), on s'agrupen molts dels ajuntaments de les comarques gironines i la Diputació), el que aposta per no ampliar la carretera entre Vilademuls i Pont de Molins, i proposa com a alternativa la construcció d'un quart carril a l'autopista i la recuperació del peatge en aquest tram. De fet, el Cilma ja havia fet una primera proposta semblant fa tres anys, i en aquest nou informe es vol aprofundir en aquella idea i posar sobre la taula més arguments de debat. Segons ha reconegut el seu president, Lluís Lloret, “ara estem estudiant el document, l'hem de passar per la junta executiva i ja veurem quin ús en fem”, destacant alhora que “el que volem amb aquest encàrrec és aprofundir més en la proposta genèrica que havíem fet fa tres anys, però hi ha molts factors a tenir en compte”.

En tot cas, el que deixa clar l'estudi és que el tercer carril de l'autopista, més el desdoblament de l'N-II, “és una duplicació d'esforços econòmics i d'ocupació territorial insostenible a llarg termini” i adverteix a més que l'A-2, en ser gratuïta, absorbiria bona part del trànsit i l'autopista quedaria desaprofitada. Per evitar això proposa allargar la circumval·lació de Girona –quatre carrils per sentit– fins a Pont de Molins, i així l'N-II tindria un caràcter de carretera local i turística, amb un carril per sentit, a més d'un tercer carril de reforç per al trànsit lent. Així, s'aconseguiria un únic corredor per al trànsit de camions, i es jerarquitzaria clarament com a via d'alta capacitat i llarg recorregut.

Valoració econòmica

En l'informe hi ha un petit estudi econòmic sobre la viabilitat de la proposta, en què es proposa convertir el corredor de l'autopista entre Girona i Figueres en una via sense peatge, per fomentar també la dinamització econòmica entre els dos pols de Figueres i Girona. Segons l'estudi, el fet de no executar el desdoblament de l'N-II permetria un estalvi de 182 milions d'euros, dels quals 68 s'haurien de destinar a construir el quart carril de l'autopista i 42 haurien de servir per implantar mesures correctores de l'impacte de l'infraestructura. Així, s'estalviaria un total de 71 milions, que es podrien destinar a la recuperació de peatges en aquest tram.

LA FRASE

Estem aprofundint en la proposta, però encara hi ha molts factors a tenir en compte
Lluís Lloret
president del cilma

LA XIFRA

71
milions
és el que s'estalviaria en obra pública si s'optés per allargar el model de l'AP-7 amb 4 carrils fins a Figueres


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona