Infraestructures

“El 2021 tindrem massa carrils”

P

er
q què està en contra de la ronda del Maresme?

És una infraestructura que no fa falta. L'actual autopista C-32 no està col·lapsada, per tant, no calen carreteres noves.

Però, en breu, reconvertiran l'N-II i hi trauran part del trànsit. Aleshores, tampoc no farà falta?

Creiem que tampoc. Informes de la Generalitat asseguren que el flux de vehicles que es desplaça entre el Maresme i Barcelona baixa prop d'un 4% l'any.

Tres carrils per banda semblen pocs. A més, l'autopista no és gratuïta.

Aquí està la clau. Rescatar el peatge podria costar uns 320 milions d'euros mentre que la ronda està projectada en 400, però acabarà costant molt més. La ronda estarà acabada com a mínim el 2016 i, cinc anys més tard, el 2021, finalitza la concessió de l'autopista. Aleshores, hauria de passar a ser gratuïta. Per què voldríem aleshores tants carrils lliures de peatge?

Quins perjudicis directes podria suposar aquesta nova carretera?

N'hi ha de molts tipus. El principal és l'agressió al territori. El paisatge és un dels principals actius del Maresme, i aquesta infraestructura el malmetrà. Es destruiran centenars d'hectàrees agrícoles. També suposarà expropiacions, reallotjaments i molts habitatges estaran llavors prop d'una via ràpida, amb les molèsties que això implica.

Tenen un proposta alternativa?

Una comissió tècnica de la coordinadora d'entitats Preservem el Maresme treballa en l'elaboració d'un pla alternatiu. El tindrem enllestit al gener.

Quines són les línies principals d'aquest pla?

Si s'amplia d'un carril l'autopista C-32,
n' hi hauria d'haver prou. Cal rescatar el peatge i fer una bona gestió d'aquesta via, en la qual es podrien habilitar carrils específics per a vehicles d'alta ocupació. A més, considerem que en el debat de la mobilitat a la comarca cal tenir en compte el transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona