Infraestructures

Les obres d'ampliació de l'AP-7 arriben a l'equador

En el tram entre Vilademuls i la Jonquera s'alternen els trams gairebé enllestits amb els que s'han de començar

L'objectiu és haver-ho enllestit al setembre i, a finals d'aquest any acabar el tram de Girona

Els de Fornells i Sant Gregori començaran aviat

El de Vilademuls, pendent d'aprovació

Els viaductes sobre el Terri a Medinyà, i el del Ter, a Salt, són els més complexos
La data

D'aquí a un any, les obres d'ampliació de l'autopista entre Fornells i la Jonquera ja hauran d'estar acabades. Segons han explicat a Acesa, els treballs van al ritme previst i, en principi, es compliran els terminis que va posar la concessionària. El calendari marca el segon semestre de l'any com a data per acabar tots tres trams (Fornells-Vilademuls, Vilademuls-Figueres sud i Figueres sud-la Jonquera). El tram de circumval·lació de Girona, que s'ha d'ampliar amb dos carrils per sentit per assumir el desdoblament de l'N-II, anirà una mica més lent i es podria acabar a finals d'any. Mentre que els dos trams nord s'havia previst finalitzar-los al voltant de setembre.

Ara mateix, les constructores ja tenen alguns dels trams en estat molt avançat, i estan fent les fases prèvies a l'asfaltatge dels laterals. En els trams en obres, la velocitat es limita a 80 quilòmetres per hora a causa de l'estretor dels carrils i la manca de voral. Entre Vilademuls i la Jonquera, aquest és el cas per exemple del tram més proper a la Jonquera, i també del que va des de la sortida de l'Escala fins a l'alçada aproximadament de Vilafreser. En altres trams, per la seva banda, els treballs són gairebé inexistents, com és el cas de bona part del tram entre les sortides de Figueres sud i Figueres nord. També hi ha zones en les quals les constructores han començat a fer tasques prèvies de desbrossament i neteja dels laterals i la mitjana, en funció del lloc pel qual s'ampliarà la carretera. Aquest és el cas dels trams entre la sortida de l'Escala i Bàscara, des de l'àrea de servei L'Empordà fins a la sortida de Figueres sud, i entre l'enllaç de Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Sant Gregori.

Obres de circumval·lació

Les obres del tercer carril en els dos trams nord van començar el mes de febrer. En canvi, les del tercer i quart carril entre Fornells i Vilademuls ho va fer una mica més tard, a finals de l'estiu, i quan el Ministeri de Foment va haver aprovat el projecte. Aquest tram és el més complex, perquè l'ampliació serà de quatre carrils, precisament en una zona amb una forta pressió urbana. El cas més complicat de resoldre era el de Sarrià de Ter, on es passava molt a prop d'alguns habitatges. Després de mesos de negociacions, Acesa va enderrocar sis habitatges el mes passat, i es van recol·locar els inquilins en unes cases noves.

A més, aquest tram conté les dues estructures més espectaculars de tota l'ampliació: els viaductes sobre el Terri a Medinyà, i sobre el Ter i les Deveses a Salt.

LA XIFRA

39,6
quilòmetres
fan els dos trams nord: de Vilademuls a Figueres sud, i després fins a la Jonquera
2012
A principis d'aquest any
és quan s'ha previst que estiguin totes les obres acabades, inclosos els enllaços

Els enllaços nous, el més endarrerit

La construcció dels enllaços en la circumval·lació de Girona són les obres que han tingut una tramitació més lenta. En els de Fornells –on connectarà amb l'A-2– i Sant Gregori –que també serà la sortida centre de Girona–les obres podran començar aviat, ja que ara estan en procés de licitació. De fet, el Ministeri de Foment va anunciar la setmana passada la relació de béns i propietaris afectats per aquests dos enllaços, com a pas anterior a l'aixecament de les actes prèvies a l'ocupació dels terrenys. Els propietaris afectats per l'enllaç de Fornells estan citats als ajuntaments de Fornells i Aiguaviva el dimecres 9 de febrer, i els afectats pel de Girona i Sant Gregori el 8 de febrer.

En canvi, l'enllaç de Vilademuls encara està pendent de l'aprovació del projecte constructiu que ha de fer el ministeri. La suspensió del desdoblament de l'N-II de Medinyà a Orriols, punt on havia de connectar amb l'autopista, ha obligat a redefinir tot el projecte.

El tercer carril fins a Girona sud, acabat

El tram que ja s'ha posat parcialment en funcionament és el que va des del que serà l'enllaç de Fornells amb l'A-2 a la sortida de Girona sud. En aquest punt ja s'ha construït el tercer carril que dóna continuïtat a les obres que s'havien fet entre Maçanet i Fornells, i ja s'ha deixat aquest petit tram d'uns dos quilòmetres a punt per habilitar-hi el quart carril, un cop s'hagi construït l'enllaç. En el tram de circumval·lació de Girona, que serà gratuït per a moviments interns, les obres estan avançades també entre l'accés de Girona sud i Salt i el pont sobre el Ter, on ja s'està pintant la que serà l'ampliació dels carrils. En canvi, en la resta del tram, les obres estan més endarrerides. Per exemple a l'entorn de la sortida de Sarrià s'estan fent alguns treballs previs.

El tram entre Maçanet i Fornells es va posar en servei a finals de juliol, amb uns tres mesos de retard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona