Infraestructures

infraestructures

L'accés sota el cremallera a Queralbs tindrà calefacció perquè no s'hi faci gel

Hi ha un pendent del dotze per cent i amb el glaç es podrien produir accidents

El Consell del Ripollès demana que la caldera sigui de biomassa

El pas subterrani sota la via del tren cremallera a l'accés a Queralbs tindrà calefacció. En concret, serà un terra radiant que s'alimentarà amb una caldera de gasoil i que entrarà en funcionament aviat. Amb l'aplicació d'aquest sistema, una novetat al país en una obra pública, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol evitar la formació de glaç a aquest tram de carretera que en alguns punts té un pendent del 12% i evitar d'aquesta manera els riscos per als vehicles que hi circulin.

Ara, però, el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, ha fet arribar per carta a Vall de Núria, a Ferrocarrils de la Generalitat i a la Diputació de Girona la petició de què l'alimentació del terra radiant es faci amb biomassa. Pérez recorda que l'ens que presideix ha aprovat recentment un pla que estableix la viabilitat del funcionament dels edificis públics de la comarca amb biomassa que sortirà de la gestió dels boscos de la comarca, a través del consorci que gestiona l'espai d'interès natural del Ripollès. De fet, a Planoles, alguns dels edificis públics tenen calefacció i aigua calenta generats amb biomassa i també l'edifici de l'escola d'idiomes i de música comarcal a Ripoll. “No és fàcil canviar un projecte que ja està fet, però caldria tenir en compte que el Consell del Ripollès ha elaborat el pla estratègic d'aprofitament de Biomassa Forestal per a ús energètic que la comarca ja té experiència en biomassa amb uns resultats satisfactoris, tant en estalvi econòmic com en respecte al medi ambient”, diu Pérez. El president espera que aquesta petició es tingui en compte i contribueixi a donar sentit i coherència a una aposta estratègica de la comarca.

El pas subterrani eliminarà l'actual pas a nivell amb l'objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació del trànsit rodat, dels serveis ferroviaris i dels vianants. Amb 32,8 metres de longitud, 5,2 d'altura i 10 d'amplada, s'ha construït amb una mena de calaix de formigó prefabricat. Les obres han costat 3,8 milions.

LA XIFRA

3,8
són els milions d'euros que ha costat
construir el pas per a vehicles per sota la via del cremallera.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona