Infraestructures

Per Ferrmed, el túnel del TAV se saturarà en 7 anys

Creu que cal fer el tercer rail fins a Portbou per garantir el pas de mercaderies

El secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, va ser ahir el convidat al Cercle d'Infraestructures de Girona. Ferrmed lluita en l'àmbit europeu per implantar uns estàndards ferroviaris i un corredor principal on inclou l'eix mediterrani, i Amorós va deixar clar ahir que el túnel transfronterer del TAV podria quedar saturat entre el 2017 i el 2018. El motiu és el creixement que es preveu en el trànsit de viatgers i de mercaderies, i per això va reclamar que es construeixi el tercer rail a la via convencional fins a Portbou. Això permetria el pas de trens en ample internacional per aquesta línia, que té l'avantatge de pendents menys pronunciats que la línia del TAV. Fent referència al sistema de peatge que gestiona la constructora TP Ferro en el túnel, i com l'amortització d'aquesta obra pot impedir la construcció del tercer rail, el representant de la constructora, Santiago Martín, va intervenir per defensar l'estalvi de temps de la nova línia. També va dir que no impedeixen la construcció del tercer rail sempre que sigui rendible el túnel de la Jonquera.

Pel que fa a les infraestructures necessàries per als trens de mercaderies, Amorós va citar-ne diverses per a la demarcació. Entre elles, l'estació del TAV a l'aeroport, el centre logístic del Far i Vilamalla, o un gran ramal específic entre Girona i Tarragona. Amorós va reclamar a l'Estat aquestes inversions, “en comptes de moltes de les línies de TAV que es fan i que són una ruïna”. El diputat Pere Macias va reclamar també aturar aquests projectes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona