Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

El Pertús rebutja un tercer túnel per sota el municipi

Per soterrar la MAT, la Prefectura i la societat RTE argumenten que el millor traçat és el que passa just a sota del Pertús però els veïns el rebutgen

El traçat escollit a hores d'ara per soterrar la MAT al pas de la frontera, passarà a uns vuitanta metres a l'est dels dos túnels de la línia de gran velocitat, i a uns vuitanta metres de profunditat just a sota del poble del Pertús. Unes dues-centes persones van assistir aquest dimarts 22 de març a la segona reunió pública convocada al Pertús per presentar-lo a la població. Yves Decoeur, director de projecte de la societat RTE, que impulsa la connexió elèctrica transfronterera, va intentar convèncer els veïns que no s'han de preocupar. Segons Decoeur, aquest traçat és el millor possible tenint en compte els exhaustius estudis geològics i hidrològics que s'han dut a terme. El representant de RTE també va voler tranquil·litzar els veïns escaldats pel precedent dels túnels de tren d'alta velocitat: segons el tècnic, la galeria només farà uns 3,5 metres d'amplada (contra els 10 metres dels túnels del TGV), l'impacte serà vuit vegades menor, la velocitat de perforació serà vuit vegades més feble i les ones magnètiques seran mínimes. Però els veïns no s'ho creuen, i alçaven cartells de rebuig, mentre amb xiulets i intervencions espontànies, fan observar que alguns ja tenen esquerdes a les cases a causa dels túnels existents i que es van produir ensorraments de terrenys al municipi veí de les Cluses. Representants de les entitats opositores, i el mateix batlle, Claude Picas, van reclamar a Yves Decoeur que es reconsiderin altres opcions, com ara la que havia de seguir vora l'autopista. Segons RTE, aquesta possibilitat va ser descartada per les dificultats tècniques que suposava (ampliació dels viaductes), pel seu cost elevat i pel fet que a partir de l'entrada en territori de l'Estat espanyol la reglamentació no permet que la MAT voregi l'autopista. El batlle va tancar la reunió reiterant que el municipi s'oposa a aquest traçat i que reclamarà estudis complementaris a la Prefectura i RTE.

LA XIFRA

80
La nova galeria
seria a 80 m de profunditat i 80 m de distància de les dues galeries del TAV, just a sota el poble.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona