Infraestructures

Lleida

L'aeroport d'Alguaire ja té duana per a mercaderies

Llum verd de l'Agència Tributària per usar l'agència Edullesa del polígon de Lleida

Seria provisional fins que la terminal tingui punt fronterer

La instal·lació pertany a les institucions

Les institucions lleidatanes s'estan posant les piles per obrir noves vies de negoci a l'aeroport de Lleida-Alguaire i el transport de mercaderies comença a ser factible. Ja hi ha empreses interessades o que volen estudiar costos.

Per fer-ho i accelerar tràmits per facturar les mercaderies es podrà utilitzar l'Estació Duanera Lleidatana, Edullesa, situada al polígon El Segre de Lleida.

Es tracta d'una agència certificada pel govern de l'Estat, operativa i que és propietat d'institucions lleidatanes com ara la Paeria, la Diputació de Lleida, la Cambra de Comerç o Mercolleida.

La seva utilització podria ser provisional mentre la terminal de l'aeroport de Lleida-Alguaire no disposi del seu propi punt d'inspecció fronterer (PIF); la tramitació pot ser més llarga i pot desanimar empresaris que voldrien iniciar a curt termini el transport aeri de les seves produccions.

La cada vegada més habitual exportació de productes agroalimentaris lleidatans a països de l'est i del centre d'Europa facilitaria que per a una part del transport es deixessin els camions i les carreteres per utilitzar els avions, amb la major rapidesa que comportaria per arribar als mercats centrals i distribuïdors de diversos països de destinació. No obstant això, encara s'han d'avaluar els costos d'aquest nou transport.

En la darrera reunió de la Taula Estratègica de l'aeroport de Lleida ja es va començar a tractar la possibilitat d'utilitzar Edullesa, i l'alcalde de lleida, Àngel Ros, va confirmar que havia fet consultes amb l'Agència Tributària en aquest sentit. Ros va afirmar que el delegat a Lleida de l'Agència Tributària li havia confirmat que seria possible. Per tant, en una propera trobada de la taula s'abordarà ja amb més concreció aquest pas més per diversificar l'operativitat de l'aeroport.

L'objectiu seria que els primers avions de mercaderies poguessin enlairar-se des d'Alguaire l'estiu que ve, segons Ros.

Edullesa té una activitat més aviat baixa. Es va inaugurar el juliol del 1986 i ha tingut alts i baixos i canvis en l'accionariat, tot i que les institucions s'hi han mantingut. També ha rebut queixes per un horari escàs o manca de prestacions per a la certificació de determinades mercaderies. Tot i això, el 2009 va moure 40,6 milions de quilos en exportacions i un milió en importacions. Tot plegat amb un valor de 48,1 milions d'euros. Els ingressos d'Edullesa van ser d'uns 37.000 euros, similars als del 2008.

LA XIFRA

48,6
milions d'euros és el valor facturat
de les exportacions i importacions revisades per la duana de Lleida el 2010.

Nous negocis i companyies aèries

La crisi en el cas de Pyrenair, la baixa ocupació a Vueling o les exigències econòmiques inassumibles de Ryanair han deixat els vols turístics entre ciutats sota mínims. Només Air Nostrum farà aquest estiu vols a les Balears. Es busquen altres companyies aèries, però el mercat és reticent per un petit i desconegut aeroport. No obstant això, s'obren noves vies i oportunitats de negocis amb els operadors turístics i vols xàrter. Ja hi ha un acord signat amb Thomas Cook-Nielson per portar esquiadors al Pirineu l'hivern que ve procedents de la Gran Bretanya i les converses estan molt avançades amb operadors similars de països de l'Est. Una tercera via seran les mercaderies i una quarta la localització d'empreses de serveis, manteniment i formació a l'entorn de la terminal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.