Infraestructures

infraestructures

Dues passarel·les per a la via del TAV a Vilafant

Adif inverteix 3,2 milions d'euros per instal·lar aquestes passeres de 45 metres cada una

Ara s'estan construint i està previst que s'instal·lin a final d'estiu a la zona del Camp dels Enginyers

Dues passarel·les permetran travessar la via del tren d'alta velocitat (TAV) a Vilafant. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, Adif, ha invertit 3,2 milions d'euros per millorar la seguretat dels vianants i la permeabilitat de la via del tren. En aquest moment, s'estan construint aquestes dues estructures de grans dimensions i està previst que durant la primera quinzena de setembre es col·loquin sobre les vies. Les passeres fan 45 metres de llarg cada una i estan fetes amb una única pantalla de set metre d'alçada. Tenen una amplada de quatre metres útils perquè la puguin usar vianants i ciclistes. També disposen d'un tancament per evitar actes vandàlics i estaran il·luminades durant la nit.

Ahir es va fer una visita d'obres, a la qual van assistir el subdelegat del govern a Girona, Francesc Francisco-Busquets, l'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, i el president d'Adif, Antonio González Marín.

Al Camp dels Enginyers

Segons ha explicat la companyia, aquesta actuació s'emmarca en “el compromís de garantir la plena integració i permeabilitat de les infraestructures noves als territoris per on passen i també d'augmentar la seguretat per als ciutadans i la circulació de trens”.

Per part seva, l'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, va explicar ahir que “aquest és un projecte molt interessant per al municipi de Vilafant perquè garanteix que es pugui travessar d'un costat a l'altre de les vies”. Cantenys va concretar que en una de les bandes de la via hi ha la piscina, una nova zona de pícnic i el parc de salut, i que amb les noves passarel·les aquest espai quedarà connectat amb la urbanització del Camp dels Enginyers.

L'alcaldessa de Vilafant també va comentar ahir que les passeres que s'estan construint tenen un disseny molt bonic que farà que es converteixin en un “símbol” del municipi alt-empordanès.

Es muntaran amb grues

Les dues passarel·les s'estan construint just al costat de la via i quan estiguin muntades es col·locaran sobre la via del TAV, suportades per uns pilars que en aquest moment s'estan fent. El calendari sobre el qual treballa Adif preveu que durant la primera quinzena del mes de setembre les passarel·les estiguin enllestides i es puguin col·locar sobre la via del tren. Aquesta feina s'haurà de fer amb unes grues de grans dimensions i durant la nit. El motiu és que caldrà tallar el trànsit ferroviari mentre durin les feines de col·locació de les passeres.

Comencen a desmuntar la tuneladora ‘Gerunda'

La tuneladora Gerunda va acabar els túnels urbans ara fa encara no dues setmanes, quan el ministre de Foment, José Blanco, va venir a presidir l'acabament del túnel a la zona esportiva de Fontajau. En aquestes dues setmanes, els treballs al voltant del pou d'extracció de la tuneladora s'han centrat en la preparació dels terrenys per al desmuntatge de la màquina, i també s'han muntat diverses grans grues per extreure les peces de la tuneladora. El procés de desmuntatge va començar ahir amb l'extracció de l'espectacular roda de tall de 12 metres d'alçada. Les grans grues van servir per aixecar l'escut de la Gerunda perquè es pugui desmuntar en diverses peces. L'operatiu va permetre captar imatges espectaculars que evidenciaven les grans dimensions de la màquina, sobretot si es compara amb l'alçada dels operaris que treballen en l'obra. El procés de desmuntatge serà llarg perquè un cop acabats els gairebé tres quilòmetres de túnels del TAV toca fer el desmuntatge en un pou d'extracció molt més petit que el pou d'entrada de Mas Xirgu. Aquest fet obligarà a moure gradualment la gran màquina de 125 metres de llargada i unes 2.700 tones per anar desmuntant-la per peces. La tuneladora va iniciar els túnels del TAV a l'abril de l'any passat i ha necessitat encara no 15 mesos per foradar el trajecte entre el Mas Xirgu amb Fontajau, on el TAV enllaça amb els túnels de Sarrià.

D.V. / Foto: T. Dalmau



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona