Infraestructures

berguedà

El govern descarta continuar l'autovia de la C-16 entre Berga i Bagà

L'elevat cost de l'obra, al voltant de 700 milions, és el principal motiu, tot i que s'ha posat a concurs un nou projecte per fer un tercer carril reversible

El govern ha posat al calaix el faraònic projecte per continuar l'autovia C-16 entre Berga i Bagà que volia impulsar el govern tripartit i que constava de 30 viaductes i nou túnels per salvar la complicada orografia de la zona muntanyosa al voltant del plantà de la Baells. Segons ha explicat el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, la decisió és purament econòmica, ja que l'ampliació de l'autovia estava pressupostada en uns 700 milions i una obra d'aquesta envergadura “només encaixaria amb la fórmula del pagament diferit, amb peatge a l'ombra o el mètode alemany”, un mecanisme de pagament del qual “no volem abusar per no agreujar la factura que arrossegarem durant molts anys”, diu Calvet.

Això no vol dir que s'hagi descartat definitivament el projecte aplaudit al seu moment pels municipis que defensen la necessitat de potenciar l'eix de l'E-9 connectant amb França, però el govern, a través de l'empresa pública Gisa, va posar a concurs al juliol la redacció del projecte constructiu que resolgui els problemes de trànsit a la zona “amb menys impacte econòmic” per veure si pot encaixar en el pressupost. El projecte, però, ha d'estar pensat per a una possible ampliació i execució futura de l'autovia, hi afegeix Calvet.

La intenció és fer un tercer carril per tot el recorregut, al voltant d'uns 20 quilòmetres, que sigui reversible segons el trànsit dominant en cada moment. Més de trenta empreses s'han interessat a redactar el projecte d'una obra que s'ha pressupost en 153 milions si es fa un primer túnel urbà a la sortida de Berga. Els condicionants orogràfics també obligaran a utilitzar l'antic traçat de la carretera vella (C-1411), sobretot als trams on actualment hi ha túnels i no es poden ampliar, a més de fer algun enllaç nou i modificar-ne d'altres.

153
milions és el pressupost
per ampliar a un tercer carril reversible el traçat de Berga a Bagà.
700
són els milions que costa
executar l'ampliació de l'autovia projectada pel govern anterior.

LA FRASE

La intenció és fer una obra de menys impacte econòmic i preveure possibles ampliacions
Damià Calvet
secretari de territori i mobilitat de la generalitat

Projecten la millora de la C-55

A més de la redacció del projecte del tercer carril de la C-16, el govern també ha adjudicat un paquet de quatre projectes per desdoblar la carretera C-55, la continuació de l'eix del Llobregat en paral·lel a l'autopista E-9, a la comarca del Bages. Aquesta és una de les vies més transitades del país, sobretot per vehicles pesants, i amb un alt índex de sinistralitat que s'ha traduït en reiterades demandes de millora de la via dels municipis per on passa el traçat. Els projectes són per al tram entre Castellbell i el Vilar, des de la connexió amb la carretera C-58, i Manresa, on es preveu un enllaç amb la C-25 o eix transversal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona