Infraestructures

Noves restriccions a l'eix Transversal n'empitjoraran i dificultaran més el trànsit

La via quedarà tancada als vehicles les nits del 3 al 6 d'octubre entre Riudellots i Santa Coloma

Les retencions han fet que molts usuaris busquin alternatives

Com que les obres de desdoblament de l'eix afecten tota la via alhora, les dificultats per circular-hi són evidents. Les restriccions de velocitat, els carrils tancats al trànsit o l'ocupació de vorals i vies secundàries converteixen en un calvari utilitzar aquesta carretera. A més, la impossibilitat d'avançar camions fa que els conductors s'hagin de carregar de paciència. El trajecte entre Vic i Girona, que abans es feia en uns 50 minuts, ara s'ha convertit en un recorregut habitual d'una hora i quart.

A tot això s'hi afegiran a partir de la setmana que ve dues restriccions més. La més important és la que comportarà el tall de la carretera les nits del 3, 4, 5 i 6 d'octubre, o sigui, a partir d'avui i fins dijous vinent. Les tres primeres nits no es podrà circular entre l'enllaç de la C-63 a Vilobí i la rotonda de l'aeroport i l'autopista, ja que s'hauran de desmuntar quatre passos superiors. La Generalitat aconsella com a alternativa agafar les carreteres secundàries GI-533 i GIV-5343 –la que passa per Vilobí i va fins a l'aeroport– i així poder enllaçar amb l'A-2. La nit del 6 d'octubre la via estarà tallada entre l'enllaç de la C-63 a Santa Coloma i l'enllaç de la mateixa carretera a Vilobí, i aquí s'aconsella passar per la carretera que travessa Santa Coloma de Farners.

D'altra banda, des de demà fins al 30 de novembre es tallarà al trànsit la carretera GI-544 per obres de drenatge, amb l'enllaç del Coll de Revell i del Buc com a alternatives, on hi haurà doble sentit de manera provisional.

Pas per Bracons

Les incomoditats de les obres de l'eix està fent que molta gent opti per no prendre aquesta via i busqui alternatives. La més habitual per anar de Girona a Vic és anar a buscar el túnel de Bracons per la carretera d'Anglès i Amer. Entre les queixes més habituals dels conductors hi ha els talls puntuals per voladures, la falta de carrils d'acceleració en molts enllaços, el mal estat del ferm i la dificultat de trobar sortides a causa de la multitud d'elements com ara cons. A més, a vegades es canvien els llums dels túnels durant el dia i això obliga a donar-hi pas alternatiu. En molts trams la carretera s'estreny i a les sortides, carreteres com la que va a Espinelves, el trànsit es regula amb semàfors perquè les obres han ocupat un carril.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona