Infraestructures

infraestructures

La indignació d'usuaris i alcaldes fa reobrir Collabós

El Ministeri de Foment deixa per a després de les festes nadalenques continuar la instal·lació d'un sistema contra incendis

Consensuarà un calendari i un horari amb els municipis afectats

El Ministeri de Foment va aturar ahir al matí i fins que passin les festes de Nadal els treballs d'instal·lació del sistema de seguretat contra incendis del túnel de Collabós i, per tant, no es va haver de tallar el trànsit com dilluns amb els consegüents problemes que va comportar a l'antiga carretera del Capsacosta, amb dos accidents inclosos. Aquesta mesura, com la de l'inici de les obres, no va ser anunciada i, per tant, encara molts conductors van utilitzar el Capsacosta o altres vies alternatives entre la Garrotxa i el Ripollès, com l'antic traçat de l'eix pirinenc entre Ripoll i Olot per Vallfogona de Ripollès, i ja més secundàriament la C-17 i el túnel de Bracons o la carretera de Santigosa des de Sant Joan de les Abadesses i la Cantina.

Les obres es van aturar per l'allau de queixes rebudes dels alcaldes dels municipis afectats i pels presidents dels consells comarcals de la Garrotxa i del Ripollès per no haver estat informats o bé prou informats –només el de la Vall de Bianya, Santi Reixach, va dir que sí que havia rebut informació i que va tenir temps d'informar els empresaris locals– i sobretot per les queixes dels usuaris. I és que dilluns, circular per l'antic traçat sinuós i estret del Capsacosta, entre Sant Salvador de Bianya i Sant Pau de Segúries, era una vertadera tortura per als conductors.

Els camions de gran tonatge havien de filar molt prim per circular per alguns revolts i fer autèntics equilibris quan es trobaven altres vehicles de grans dimensions. Tot plegat comportava moltes retencions i, fins i tot, alguns casos de conductors molt enfadats que van saltar a primera hora del matí les fites que prohibien l'accés a Collabós. La poca o nul·la informació i la mala senyalització provisional, sobretot a la banda ripollesa, van acabar d'encendre els ànims. La circulació era especialment delicada per als camions i més per als de gran tonatge, que, si haguessin estat informats, haurien circulat segurament per altres vies alternatives.

El subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco, va lamentar una vegada més que es va assabentar dels treballs a Collabós per El Punt Avui i, en vista de l'allau de queixes rebudes dels alcaldes de la zona, va demanar a Foment que aturés els treballs i que s'assegués amb les autoritats locals en una taula per informar-los de les obres i sobretot per consensuar el calendari i l'horari de tancament del túnel.

LA FRASE

És inadmissible tancar el túnel de Collabós amb presses i amb no gaire informació
Francesc F. Busquets
subdelegat del govern espanyol a Girona

LA DATA

09.01.12
S'han de reprendre
les obres a Collabós, tot i que s'ha d'acabar de parlar amb els alcaldes.

Les màquines, aturades a la boca sud del túnel

Els operaris de Foment tenien les màquines aturades ahir a l'àrea de servei de Collabós, a la sortida sud del túnel. Cap d'ells sabia quan es reprendrien els treballs i estaven esperant ordres.

Foment diu que ho ha notificat per fax o per correu als alcaldes

El subdelegat va recordar que Collabós és un punt viari cabdal. “Tancar de 7 a 15 hores no és la millor manera de fer obres”, va sentenciar. Ell mateix va atribuir el caos a la falta de coordinació. Francesc Francisco Busquests, no obstant això, no va voler valorar si s'havia informat prou bé els alcaldes afectats. Segons ell, Foment li va confirmar que havia notificat l'inici d'obres als ajuntaments afectats a través de fax o de correu.

Poc trànsit a l'antic eix pirinenc per Vallfogona de Ripollès

L'afectació a les vies alternatives de comunicació entre el Ripollès i la Garrotxa va ser mínima. L'antic traçat de l'eix pirinenc per Vallfogona, en principi, havia de ser el més afectat, ja que hauria de recollir el trànsit de la Vall de Ribes i del Ripollès sud. Només s'hi va notar un increment lleuger de trànsit i és que, segons l'alcaldessa, Carme Freixa, els conductors un cop a Collabós optaven per Capsacosta perquè no els compensava recular.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona