Infraestructures

transports

Ryanair elimina dues rutes a Girona i les trasllada al Prat

La companyia va anunciar ahir tres avions més a la base de Barcelona per quedar-se part del mercat de Spanair

Això farà que es traslladin al Prat una de les rutes a Estocolm i la de Munic

El president de Ryanair Michael O'Leary va presentar ahir a Barcelona l'expansió que hi durà a terme la companyia aquest estiu. I, de moment, això afectarà dues de les rutes que estaven programades per a Girona i que ja no estan a la venda: Munic i Estocolm Skavsta. La línia aèria traslladarà aquestes dues connexions a l'aeroport del Prat, aprofitant que són dues destinacions que fins ara cobria Spanair. A més, recuperarà des del Prat la connexió amb Hamburg, que havia ofert estius passats des de Girona. A part, estrenarà des de Barcelona altres rutes a Menorca, Alacant i Bilbao, i augmentarà significativament les freqüències en rutes de les Canàries, les Balears i Andalusia. A més, ahir mateix va anunciar més rutes i freqüències als aeroports de Madrid i Bilbao.

O'Leary va anunciar que passaran de 10 a 13 avions a la base de Barcelona, on esperen arribar als 5,8 milions de viatgers. Pel que fa a l'impacte que això podria tenir per a Girona, el president de la companyia va explicar que l'ampliació de Barcelona no ha d'afectar les previsions de viatgers, i que la seva intenció és portar 9 milions de passatgers aquest any a Catalunya. Respecte a la caiguda de Spanair, O'Leary va assegurar que era “una tragèdia inevitable” i va convidar els treballadors de la companyia a enviar el currículum a Ryanair per cobrir els llocs que generaran els creixements al Prat, Girona i Reus. Tot i això, va descartar qualsevol intermediació de la Generalitat en aquest tema, i va assenyalar: “Ryanair som una línia aèria privada i irlandesa”, de manera que els salaris i les taxes s'hauran de tributar a Irlanda.

LA FRASE

La Generalitat ja ha intervingut en la gestió de Spanair i tots en sabem el resultat
Michael O'Leary
president de ryanair

Girona, sense armes

L'escenari per a l'aeroport de Girona ha evolucionat de la pitjor manera possible. Aturada la privatització del Prat i caiguda Spanair, Ryanair recupera camp per córrer a Barcelona. De fet, ja estan desplaçant el seu punt de mira cap a Vueling per prendre-li la primera posició en viatgers al Prat. La consolidació de Barcelona com a gran aeroport de baix cost deixa Girona sense gaires armes per atraure companyies com la irlandesa. Malgrat que les operacions li continuen sortint més rendibles a Girona que a Barcelona, a les instal·lacions de Vilobí Ryanair difícilment creixerà més enllà dels tres milions de viatgers firmats fa poques setmanes.

o.m.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona