Un pont nou sobre el Besòs

La Diputació de Barcelona refarà el pont de la BV-5156, que uneix Montmeló i Montornès, per 2.201.044,94 euros

Fa 50 anys, la Diputació de Barcelona va construir el pont de la carretera BV-5156 sobre el riu Besòs, que enllaça els municipis de Montmeló i Montornès del Vallès. Avui, mig segle després, el pont no només ha quedat obsolet a causa del gran volum de trànsit que suporta sinó que presenta danys, deficiències i unes anomalies que reclamen una solució. Per aquest motiu, l'àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona ha presentat als ajuntaments de Montmeló i Montornès del Vallès el projecte constructiu de la seva reparació i eixamplament.

Ara, els consistoris treballen en la redacció del corresponent informe a la proposta presentada per la Diputació de Barcelona; un projecte que té un pressupost de 2.201.044,94 euros, que anirà a càrrec de la Diputació, propietària del pont, i es creu que les obres, un cop iniciades, s'allargaran durant set mesos.

Deficiències actuals

La proposta de projecte presentada per la Diputació detalla com s'efectuarà la rehabilitació i ampliació del pont de dos carrils que salva el riu Besòs al seu naixement a l'alçada de la confluència del riu Congost amb el riu Mogent. Entre les deficiències que actualment té aquest pont hi ha la mancança de contencions antiimpacte en cas d'accidents; problemes per maniobrar dels camions que, procedents de Montornès i en direcció a Montmeló, es veuen obligats a envair el carril contrari per fer el gir; i la perillositat per als vianants que van en direcció a Montornès, ja que han de caminar pel voral de la carretera, al costat del carril per on passen els vehicles. A més, s'ha constatat l'estat deficient d'alguns elements estructurals del tauler i la insuficient amplada de la plataforma del pont. Per tot plegat, per la necessitat de dotar de contencions de seguretat el pont i la necessitat de millorar la seguretat viària de la intersecció de la BV-5001 amb la BV-5156, es fa necessari el condicionament del pont refent-ne els elements en mal estat, ampliant la calçada existent (de 8,9 metres d'amplada) a 11 metres i a redissenyar els seus accessos per la BV-5001, segons s'explica des de l'Ajuntament de Montmeló en un comunicat i tal com ha dit també la Diputació de Barcelona.

Segons el projecte, per reparar i ampliar el pont es pensa que la millor opció és la construcció de nous pilars i l'enderroc dels envans. Així, s'enderrocarà la llosa dels envans que neixen dels arcs i després s'hi ancoraran els pilars nous que suportaran la nova plataforma.

Canvis destacats

El nou pont projectat preveu que en la intersecció de la BV-5156 amb la BV-5001 hi hagi un tercer carril central de 3 metres de gir amb un carril de desacceleració venint de Santa Coloma de Gramenet i en sentit cap al pont, així com un carril d'acceleració i incorporació en sentit a Montornès del Vallès del trànsit provinent des de Montmeló pel pont.

A més d'ampliar la zona d'accés del pont amb la BV-5156 també s'amplia la vorera del pont per la BV-5001 en sentit Montornès del Vallès fins la parada de bus que hi ha a 50 metres del pont. Aquesta parada, a més, tindrà una dàrsena per evitar que l'autobús s'hagi d'aturar en plena carretera. Els vianants també es veuran afavorits, ja que s'habilitarà un pas de vianants amb semàfors a la cruïlla per comunicar la urbanització que hi ha al costat.

El nou pont tindrà una amplada de 6,70 metres amb voreres d'1,85 d'ample útil a cada costat de la calçada. Pel que fa a la superestructura, estarà formada per una barana de protecció per a vianants i un tubular de contenció antiimpacte de vehicles ancorat al tauler del pont.

Segons destaca l'Ajuntament de Montmeló, la protecció i la seguretat són uns elements essencials en el nou projecte i, a més, s'han seguit les recomanacions sobre la instal·lació de barreres que s'estableixen des del Ministeri espanyol d'Obres Públiques i Transports.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona