Infraestructures

infraestructures

Lance Armstrong, esquer per a ciclistes a Sant Aniol

Des que s'hi va entrenar el set vegades campió del Tour, un centenar de ciclistes utilitzen cada dia la GI-531 per preparar-se o per lleure

L'alcalde adverteix que hi ha camions i que és un risc

La carretera GI-531 entre Girona i les Planes d'Hostoles per la vall del Llémena s'ha anat convertint en una mena de pista d'entrenament o de lleure per als ciclistes des que Lance Armstrong, set vegades guanyador del Tour de França, s'hi va entrenar. Va ser durant el període en què va viure a Girona. La mitjana diària d'usuaris i professionals de la bicicleta que utilitzen aquesta via és d'un centenar i, segons quins dies, aquesta quantitat es pot arribar a doblar.

L'alcalde, Francesc Oliveras (CiU), ha alertat del perill que això comporta perquè és una carretera estreta i en tots dos sentits de circulació té un trànsit molt important de camions. Al municipi de Sant Aniol de Finestres hi ha grans empreses, com ara Aigua de Sant Aniol i Pernils Llémena, per citar un parell d'exemples, les quals generen un important volum de trànsit.

En aquesta carretera, sobretot a partir de l'encreuament de Sant Aniol i fins a les Planes d'Hostoles, i més concretament al tram de pujada cap a les Encies, és impossible avançar els grups de ciclistes que els camions es troben. És molt estreta i sinuosa i si es fa de pujada, tot plegat es complica més.

L'alcalde, no obstant, ha remarcat el risc que comporta per als usuaris de la bicicleta aquesta situació i ha insistit en la necessitat de millorar aquest tram de la GI-531.

LA XIFRA

100
usuaris
de la bicicleta utilitzen diàriament la carretera de la vall del Llémena per practicar-hi el ciclisme.

Més de 4 milions d'euros per la carretera

El problema amb els usuaris de la bicicleta apareix sobretot al tram entre Sant Aniol de Finestres i les Planes d'Hostoles. Per aquest tram, la Generalitat té enllestit un ambiciós projecte de millora del traçat que inclou l'eixamplament d'un total d'onze ponts i l'eliminació d'alguns dels revolts més perillosos. El problema és el cost. Les obres han estat valorades en 4,5 milions d'euros, i ara no hi ha disponibilitat econòmica per impulsar-les. Els alcaldes dels dos municipis afectats, Francesc Oliveras i Eduard Llorà, s'han reunit amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, per tal de parlar del tema. Aquests els ha avançat que, per esperar l'obra definitiva i que hi hagi un mínim de disponibilitat econòmica, es renovarà l'asfalt dels 10 quilòmetres d'aquest tram.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona