Injectaran formigó sota les cases des de la Farinera fins a la Devesa de Girona pel pas del TAV pel subsòl

Es faran quatre pous de cinc metres a la Farinera i als carrers Boades, Rosés i Turró

Per tal de compactar més el terreny i minimitzar els moviments de terra que pot provocar l'execució del túnel amb la tuneladora quan passi per sota d'habitatges, s'ha previst construir quatre pous de compensació d'on sortiran petits tubs que serviran per injectar el morter a tota la zona afectada pel túnel.

Els pous de compensació es construiran al passatge de la Farinera Teixidor i al bell mig dels carrers Bernat Boades, Francesc Rosés i Ramon Turró. Es tracta d'uns pous de cinc metres de diàmetre per uns 20 de fondària, ja que en aquest punt el túnel del TAV passarà a una fondària entre 15 i 18 metres. Els tècnics van explicar que la injecció de formigó s'ha de fer abans que la tuneladora comenci a foradar el túnel des del parc Central fins a Fontajau, un fet que passarà d'aquí a un any i mig si es compleixen els terminis.

Aquests pous s'han de mantenir oberts quan avanci la tuneladora, per analitzar el comportament del terreny i veure si cal fer noves injeccions amb l'avenç del túnel. Els veïns van expressar dubtes sobre la seguretat del projecte i van demanar-ne garanties al responsables d'Adif. El director de l'obra, Carlos Martínez, va respondre taxatiu que les obres «no suposaran cap afectació per als edificis propers».

A final de juliol es començaran a instal·lar sota les vies de Tomàs Mieres un generador elèctric i plantes de filtratge que recolliran el material dels pous. El primer pou serà el de la Farinera i es començarà a construir al setembre. Cada pou tarda uns 4 mesos a fer-se i s'aniran encavalcant en els propers mesos. Els veïns de la zona van queixar-se de la poca informació i «poca transparència».

Acabant a Cornellà

acn

Adif va finalitzar ahir l'excavació del túnel de Sant Andreu, situat a Cornellà del Terri. El túnel té una longitud total de 649 metres, dels quals 565 s'han fet mitjançant excavació amb mina i els 84 restants corresponen als falsos túnels situats a les boques d'entrada i sortida. Ahir es va completar la fase d'avançament de l'excavació, que s'ha fet en sentit nord-sud. El tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri del TAV té una longitud de 3,3 quilòmetres. Amb una inversió de més de 46 milions d'euros en la construcció de la plataforma, les seves principals infraestructures, a banda d'aquest túnel, són els viaductes per sobre de l'autovia C-66, sobre el torrent de Riudellots i sobre el torrent de Marmanya, i el túnel de la Garriga, de 758 metres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona