Infraestructures

Reunió a Villena d'alcaldes i regidors per valorar l'impacte de l'AVE

S'aconsegueix el suport d'una part important dels ajuntaments de les comarques centrals amb la proposta que es milloren les connexions interterritorials amb els serveis de rodalia

El municipi de Villena ha congregat diversos representants d'ajuntaments pertanyents a les comarques valencianes de la Costera, la Vall d'Albaida, l'Alt i Mitjà Vinalopó, l'Alcoià i el Comtat, a més de l'Altiplà murcià i localitats manxegues limítrofs amb la demarcació d'Alacant.

L'objectiu d'aquesta reunió, ha sigut presentar l'impacte que tindrà l'AVE a la zona de Villena i voltants. D'altra banda, el encontre ha servit per demanar els accessos oportuns per tal de treure més profit a l'AVE i començar un pla d'acció conjunt entre els municipis propers a la parada del tren d'alta velocitat.

El portaveu de la Font de la Figuera i regidor de Turisme ha remarcat la importància d'aprofitar qualsevol oportunitat, com la que ens pot oferir l'estació de l'AVE a Villena, però ha remarcat la importància del millorar el turisme de proximitat. Alhora, ha lamentat que aquesta coordinació supramunicipal no puga portar-se també des de Xàtiva.

A més, aquests representants intentaran aprofitar l'arribada de l'AVE a Villena amb la finalitat que el turisme de la zona es veja beneficiat d'aquesta nova infraestructura, preparant i millorant les ofertes turístiques.

És per això que cobra importància el treball de manera conjunta, supramunicipal i supracomarcal, per aprofitar al màxim les possibles ofertes turístiques i paisatgístiques existents en aquesta zona. Per aquest motiu, la parada de l'AVE a Villena es valorarà i s'observarà de quina manera pot afectar positiva o negativament els pobles propers.

L'estudi que tracta l'impacte en la zona, ha estat realitzat pel professor d'Ordenació del Territori i Planificació del Transport de la Universitat d'Alacant, Armando Ortuño Padilla. Els càlculs i procediments desenvolupats conclouen que la nova estació d'alta velocitat a Villena podria tenir una concurrència de 275.000 viatgers anuals. Xifra que podria arribar als 350.000, és a dir, 1000 viatgers diaris, si l'oferta turística de la ciutat de Villena i l'àrea d'influència de l'estació es coordinaren i promocionaren conjuntament.

En aquesta reunió també s'han recordat els beneficis del transport ferroviari pels baixos nivells de contaminació que suposa, en comparació amb el transport aeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona