Infraestructures

La Font de la Figuera aprova les al·legacions al traçat de l'autovia

El consistori ha presentat quatre al·legacions que versen sobre la connexió amb el Polígon i la variant CV-653, la reintegració paisatgística dels talussos del Capurutxo, l'ocupació dels terrenys del parc Santa Bàrbara i la Reintegració de calçada de la carretera nacional N -344

L'ajuntament de la Font ja ha presentat a la Demarcació de Carreteres de l'Estat, les “Al·legacions al modificat del traçat de la Variant A-33 de juliol 2013”. Una sèrie de fonaments aprovats pel Ple Municipal que pretenen satisfer els interessos generals del municipi en relació a les obres de l'autovia, a més de ser la “demanda reivindicativa local a la fragmentació del terme per obres d'interès general”.

Quatre han estat les al·legacions que ha definit el consistori. La primera, un accés directe al Polígon Industrial “Sant Cristòfol” que suposaria la connexió de l'autovia amb la variant CV- 653 (direcció Ontinyent), d'aquesta manera també s'evitaria que el trànsit no local provinent d'Ontinyent entrara al nucli urbà i es potenciaria la comunicació del polígon industrial amb aquestes infraestructures, el que faria que per fi es potenciara la ubicació estratègica geogràficament que té la Font de la Figuera, facilitant així la implantació de noves empreses o indústries i generant llocs de treball.

Per tal de restaurar la imatge del vessant i consolidar els talussos per evitar l'erosió de la pluja, la segona al·legació, proposa la reintegració paisatgística dels talussos del Capurutxo, amb la replantació d'espècies autòctones com el pi i la carrasca.

D'altra banda, l'ajuntament contempla mesures de correcció del paisatge en l'àmbit de la muntanya de Santa Bàrbara i l'espai conegut com la “Balsseta Pijirri”. Es planteja que aquesta afecció es compense amb la gestió per a l'obtenció de terrenys en altres emplaçaments aptes per a l'utilització per a la població, com els situats al costat de l'actual carretera nacional. A França treballen conjuntament des del projecte incorporant-lo en la seua concepció. Ací encara s'executa l'obra i després es tracta d'integrar, però els resultats solen ser superficials i això és precisament el que es pretén evitar.

La quarta al·legació corresponent a la reintegració de calçada de carretera nacional N - 344 versa en la necessitat d'una re adequació per permetre un ús urbà de la mateixa, aprofitant la seua cessió al municipi com a via o avinguda .

A més d'aquests quatre fonaments aportats des del Ple Municipal , hi ha dues al·legacions més de particulars, sobre la senyalització de la variant millorant la claredat del missatge, els accessos als serveis de gasolineres i restaurants , i per a la seguretat de tots els usuaris . Ara , des de l'ajuntament s'espera que siguen ateses dites al·legacions i que les mateixes s'incorporen al Projecte final del traçat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona