Infraestructures

Consens per no facilitar que la variant d'Olot es retardi

L'alcalde reclama unanimitat en els traçats i no demanar detalls que la Generalitat i Madrid ja han dit que no concediran

Insisteix que la construcció de la variant nord és una urgència

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha reclamat unitat per no posar les coses fàcils a la Generalitat i al govern espanyol a l'hora de retardar la construcció de la variant nord, una obra que ha qualificat de vital. “El centre i el vial Sant Jordi pateixen molt pel trànsit que hauria de passar per la variant, sobretot camions. Si aquest any hagués nevat, s'hauria aixecat i l'Ajuntament no té recursos per arreglar-ho”, ha indicat.

Corominas ha explicat que no estan gens lluny de solucionar les diferències tècniques que hi ha per al tram de la variant que ha de fer la Generalitat –Codella-Hostal del Sol– i que, per al que ha de construir el govern espanyol, només hi ha un dibuix, però les afectacions són força clares. “Seria un gravíssim error que no hi hagués unanimitat”, ha sentenciat. L'alcalde ha detallat que espera el suport del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, que està fent els últims estudis d'impacte de la variant. Ha lamentat també l'actitud del grup municipal del PSC, que es fa fort reclamant que s'allargui el túnel previst inicialment a la variant que havia de connectar amb l'eix dels túnels del Capsacosta a la Vall de Bianya i per sota de Sant Andreu del Coll. I també ha retret a ERC que vulgui un túnel a l'Hostal del Sol, que s'endú el trenta per cent del cost del projecte. ERC aposta pel traçat de consens inicial per evitar un viaducte davant d'aquest barri d'Olot.

Quant al tram de la Generalitat, el projecte constructiu està fet i està pendent d'alguns matisos del parc natural de la Garrotxa i d'algunes correccions. Quant al del govern espanyol, Josep Maria Corominas ha dit que no vol posar en dubte les afirmacions de la diputada del PP Concepció Veray segons les quals el Ministeri de Foment tindrà redactat el projecte del seu tram de variant d'Olot a final d'aquest any. Això no obstant, ha remarcat que ell encara no té clar quin serà el traçat.

L'alcalde ha explicat que ha anat moltes vegades a Madrid per saber què faran, com i quan, però que només n'ha tret que han renunciat a fer la connexió amb la Vall de Bianya i, en un primer moment, fins i tot es van desentendre de la seva part de la variant. “Ara, com a mínim saben que volen continuar el desdoblament fins a l'Hostal del Sol”, ha indicat, tot recordant que Foment els ha comunitat que les seves prioritats a la zona són el túnel de Toses i les variants de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses.

LES FRASES

Reclamo unanimitat, una unanimitat que necessitarem per deu, quan s'hagi de pressupostar l'obra
Josep Maria Corominas
alcalde d'olot
M'esperava que la reacció al territori fos la d'anar tots a l'una per la variant de la nostra ciutat. Potser hi és, però ara no la sento
Estic convençut de la urgència de la variant nord. Necessitem, per tant, saber per on la vol fer passar el Ministeri de Foment


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona