Infraestructures

Faran una variant de la nova N-II per esquivar Orriols

S'ha tancat el termini d'al·legacions i el projecte recull la proposta de l'Ajuntament de Bàscara d'evitar el nucli d'Orriols

L'opció n'abarateix el cost i no perjudica els habitatges a peu de l'N-II

El Ministeri de Foment veu amb bons ulls l'al·legació presentada per l'Ajuntament de Bàscara a l'estudi informatiu previ de variant de l'N-II al pas per aquest municipi, per evitar que la futura autovia perjudiqui els habitatges situats a peu de l'actual N-II, al nucli d'Orriols.

En sentit nord, el projecte inicial de Foment, a l'altura d'Orriols, ressegueix la carretera actual i passa arran de les cases dels nuclis del Mas Roca i el Mas Pau. En aquest embut, l'ampliació de la via afectaria habitatges i granges, i obligaria a crear pantalles de protecció. L'al·legació presentada per l'Ajuntament proposa esquivar aquest sector amb una variant que passaria a l'esquerra de l'actual N-II, en sentit nord. Segons l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, aquesta proposta ja s'havia presentat a Orriols i ja havia rebut l'aval dels veïns afectats.

Cost reduït

Un cop tancat el període d'al·legacions i d'exposició pública (que es va acabar al setembre passat), Lloret considera que se'ls ha escoltat i que en principi la proposta de l'Ajuntament serà l'opció escollida. Tot i que en l'estat actual el projecte encara inclou les dues possibilitats, l'alcalde, que va reunir-se a principi de mes amb la direcció general de Carreteres a Catalunya, es mostra optimista. Un altre argument que va a favor d'aquesta variant i que destaca Lloret, és que l'opció proposada per l'Ajuntament al pas per Orriols és més econòmica que l'inicial (11, 5 milions en lloc de 12,4 milions per a aquest tram).

En el segon tram del traçat que transcorre pel municipi de Bàscara (des del pont sobre l'N-II i fins al trencant de Pontós), la nova N-II seguiria l'opció central de les tres que va estudiar Foment, un traçat paral·lel a l'autopista i a l'oest de l'AP-7.

Més al·legacions

L'Ajuntament de Bàscara ha presentat també dues altres al·legacions, per les quals encara no queda clar quina serà la resposta de Foment: la primera consisteix a demanar que la futura variant inclogui un accés a la carretera GI-622, de Sant Mori a Bàscara.

Finalment, l'última petició de l'Ajuntament de Bàscara és preveure que es pugui habilitar en l'actual N-II (un cop la nova variant estigui feta), un carril lateral per a vianants i bicicletes. La proposta és que aquest carril s'allargui des de la cruïlla de Pontós fins a Orriols i s'argumenta pel caràcter d'antic camí ral i camí de Sant Jaume d'aquesta via.

Licitació el 2016

Les previsions són que l'aprovació definitiva d'aquest avantprojecte de la nova N-II s'aprovi el maig del 2015; a continuació es redactarà el projecte executiu i la licitació de les obres es podria fer efectiva el 2016. Aquest calendari es correspon amb el fet que per al 2015, l'Estat només ha pressupostat 5,3 milions d'euros per al desdoblament de l'N-II entre Medinyà i la Jonquera, quan el cost total que calcula el mateix govern espanyol és de 183 milions. Els dos trams de la variant de Bàscara només són una part de l'estudi previ que s'ha posat a exposició pública i que inclou el desdoblament de l'N-II des d'Orriols fins a la Jonquera, dividit en sis trams: tram III, Bàscara-variant de Figueres; tram IV, variant de Figueres-Pont de Molins; tram V, variant de Pont de molins; i tram VI, Pont de Molins-la Jonquera. També es desconeix en quin ordre de prioritat es faran aquests trams, tot i que l'alcalde de Bàscara confia que, ja que actualment s'estan fent les obres a Vilademuls, al sud de Bàscara, les obres següents siguin les que afectaran el seu municipi.

LA XIFRA

11,5
milions.
És el cost previst per a la variant d'Orriols, i costaria prop d'un milió menys en relació amb la xifra presentada inicialment per Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona