Infraestructures

La C-58 tindrà la mitjana feta per evitar accidents al febrer

Les obres, llargament reivindicades, començaran al juliol, tenen un pressupost de 7,1 milions i duraran uns vuit mesos

En milloraran el ferm, la senyalització i els accessos a les urbanitzacions

La carretera C-58 entre Viladecavalls i Castellbell i el Vilar, una de les que registra més concentració d'accidents de Catalunya, finalment tindrà una mitjana per dividir els dos sentits de circulació i millorar-ne la seguretat a partir del febrer de l'any que ve. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha notificat que obria la subhasta pública de les obres de millora de la seguretat en aquest tram de dotze quilòmetres per 7,1 milions d'euros.

Aquesta és una vella reivindicació dels municipis vallesans de Viladecavalls, però sobretot de Vacarisses, que des del 2009 ha exercit pressió sobre el govern de la Generalitat per implantar mesures per reduir l'alta sinistralitat. Al juliol del 2013 es va acabar constituint una comissió de seguiment de tots els acords sobre aquesta qüestió que s'havien aprovat al Parlament després de reunions, cartes i notificacions amb els diversos responsables de la direcció general de Carreteres, del Servei Català de Trànsit. De fet, al novembre del 2014 al Parlament ja es va aprovar una proposta de resolució impulsada per ERC demanant aquestes millores i al cap d'un mes, quan es va presentar la mesura dels descomptes del 50% a la C-16 al Bages, el conseller Santi Vila també va anunciar que es destinaria una partida pressupostària de 20 milions per millorar la seguretat i connectivitat a la C-16, C-55 i C-58 que incloïa aquesta obra. I, per si hi havia algun dubte de l'execució de l'actuació en l'aprovació del pressupost, també van aprovar una esmena d'ERC en aquest sentit.

Aquesta carretera té un trànsit de 17.000 a 25.000 vehicles diaris i, del 2003 al 2013, amb la C-55, va registrar més de 210 accidents greus.

LA XIFRA

7,1
milions
és el que costaran les actuacions per millorar la seguretat en aquest tram de 12 quilòmetres de la carretera.

Ferm renovat i millora de la senyalització

A més de la col·locació de mitjanes de metàl·liques o de formigó segons les característiques del tram, l'actuació també inclou la renovació del paviment, el tractament de talussos, l'adequació de la senyalització, la millora del drenatge i l'adequació de les barreres de seguretat i de l'abalisament. Els treballs començaran al juliol, i també està previst reordenar l'accés a l'abocador de coll Cardús, a les urbanitzacions de Can Serra i el Palà de Vacarisses i a la intersecció amb la BV-1212, a Castellbell i el Vilar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona