Infraestructures

Els alcaldes del Pacte de Berà passen a l'ofensiva

Farts d'esperar una solució del Ministeri de Foment, el diumenge 29 faran una concentració a l'N-340 a l'Arboç

Exigeixen l'alliberament del peatge de l'AP-7 entre Tarragona i Vilafranca

Els alcaldes dels municipis del Baix Penedès i el Baix Gaià entre l'Arboç i Torredembarra han decidit passar a l'ofensiva a causa del silenci del govern espanyol per trobar una solució que permeti descongestionar de trànsit l'N-340, que travessa la majoria d'aquestes poblacions. Després d'una reunió ahir a Bellvei del Penedès, els alcaldes i la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Serramià (CDC), van anunciar que reprenen les accions de pressió al carrer i que han convocat una concentració el diumenge 29 de novembre a les dotze del migdia a l'N-340 a l'Arboç per demostrar la preocupació i indignació d'aquest territori per la falta de solucions. Si el silenci continua sent la resposta, els alcaldes estan disposats a organitzar concentracions i talls de trànsit tots els caps de setmana a cadascun dels municipis afectats pel traçat de l'N-340.

Els alcaldes exigeixen l'alliberament del peatge de l'AP-7 entre Tarragona i Vilafranca, una mesura que permetria buidar de cotxes i camions l'N-340 i convertir-la en una via secundària. Aquesta proposta no és nova, però el ministeri fins ara ni tan sols s'hi ha pronunciat. Fins i tot, segons va dir l'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer (PSC), els municipis estarien disposats que aquest aixecament de les barreres fos només temporal durant els mesos de més trànsit, principalment a l'estiu.

Propostes en l'oblit

El problema és que els alcaldes han fet propostes i han proposat solucions al Ministeri de Foment –la darrera reunió la van tenir el juliol passat– però el ministeri ni s'ha dignat a respondre'ls. Pels alcaldes, l'aixecament dels peatges podria ser una mesura urgent i temporal mentre no es construeixi una alternativa gratuïta real a l'N-340, un projecte que l'Estat espanyol ja ha posat damunt la taula proposant un traçat fet des d'un despatx de Madrid que trinxa literalment alguns municipis. L'alternativa que proposa el territori és que la nova autovia discorri paral·lela a l'actual AP-7, on ja existeix una reserva de sòl i on l'impacte seria molt menor.

Suport de la Generalitat

L'ofensiva dels alcaldes del Pacte de Berà té la benedicció tàcita del govern de la Generalitat, tot i que la darrera proposta dels consellers de Territori i Interior a la ministra de Foment només preveia el desviament dels camions de l'N-340 a l'AP-7 a canvi d'una bonificació d'un 50% del preu del peatge, una solució, però, que topa amb l'oposició de la patronal del transport i que els alcaldes consideren del tot insuficient..

LA XIFRA

3.000
camions
passen cada dia per l'N-340 al tram del Vendrell, la mateixa quantitat que circulen diàriament per l'AP-7.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona