Infraestructures

Els alcaldes del Garraf i el Baix Penedès, units ara contra el peatge de la C-32

Reclamen a la Generalitat que rescati l'autopista Pau Casals entre Sitges i el Vendrell

La privatització de la via, en mans d'Aucat, no s'acaba fins al 2039

Els alcaldes dels municipis que travessa l'autopista C-32 (autopista Pau Casals) a les comarques del Baix Penedès i el Garraf continuaran la lluita per alliberar el peatge. Ho han decidit en una reunió que han celebrat a l'Ajuntament de Calafell, a la qual també han assistit les entitats socials i civils que lluiten per l'aixecada de barreres.

En aquesta trobada, els alcaldes han tornat a exigir a la Generalitat que faci públic l'informe que quantifica el cost de rescatar la concessió de la C-32. La publicació d'aquest estudi és una reclamació gairebé històrica del territori, ja que els actors implicats consideren que és bàsic per al debat sobre la gratuïtat de l'autopista titularitat de la Generalitat i actualment sota la concessió de l'empresa Aucat, del grup Abertis. La concessió expira l'any 2039.

La Generalitat es resisteix de manera sistemàtica a revelar el cost del rescat de l'autopista Pau Casals, malgrat que un estudi elaborat per la Universitat Politècnica de Catalunya situa el cost entre els 902 i els 945 milions d'euros. Ara bé, aquest cost es refereix a tot el tram de peatge de l'autopista, o sigui des del Vendrell fins a Castelldefels, mentre que el territori reclama només el del tram comprès entre el Vendrell i Sitges; per tant, el peatge troncal de Vallcarca es mantindria.

En la reunió d'alcaldes i entitats contràries al peatge que es va fer a Calafell, també es va acordar sol·licitar a l'Associació d'Empresaris del Penedès i el Garraf una quantificació de la repercussió econòmica que la C-32 té en el territori per on passa.

LES XIFRES

902-945
milions d'euros
costaria a la Generalitat el rescat de l'autopista Pau Casals, segons un estudi de la UPC.
2039
és l'any que venç
la concessió privada de l'autopista, que actualment explota Aucat, del grup Abertis.

Una plataforma com la del Pacte de Berà

Els alcaldes del Baix Penedès i el Garraf afectats pel traçat de l'autopista Pau Casals han acordat impulsar també una plataforma institucional i social, a l'estil del Pacte de Berà, que reclama solucions al col·lapse i als accidents a l'N-340. En aquest sentit, els alcaldes assistents a la reunió, entre ells el de Calafell i el del Vendrell, promouran mocions per aprovar en els plens municipals respectius en què es reclamarà el rescat del peatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona