Infraestructures i serveis

Alcaldes del Vallès alerten del col·lapse de la C-17

La Generalitat vol impulsar un nou carril d'incorporació a la via a l'altura de Mollet sense tenir en compte la posició dels municipis de la zona

Diferents municipis del Vallès Oriental van escenificar ahir el front comú davant la Generalitat sobre els projectes de la C-17en una roda de premsa a Parets del Vallès. El govern català va prendre la decisió de portar a terme les obres de millora de l'AP-7 i la C-33 per construir una incorporació a la C-17 a Mollet del Vallès. Els alcaldes de Parets, Mollet, Granollers, Montmeló, Canovelles, Lliçà d'Amunt i la Llagosta van criticar la unilateralitat de la iniciativa del govern i van demanar ser “proactius”.

Els representants dels municipis vallesans van avisar la Generalitat del col·lapse que es produirà a la via quan es posi en marxa la central logística de Mango de Lliçà d'Amunt, ja que es preveu que entre 3.000 i 4.000 vehicles més circulin per la carretera. Segons els càlculs dels ajuntaments, 80.000 vehicles ja recorren cada dia la C-17 en el seu pas pel Vallès Oriental. Els consistoris van reclamar “diàleg i consens” al govern i que no es prengui cap decisió sobre la carretera sense comptar amb el territori.

L'alcalde de Parets, Sergi Mingote, va assegurar que necessiten conèixer tota la informació sobre les obres “de primera mà” per valorar els pros i els contres de les propostes de la Generalitat. Mingote va utilitzar un to directe en el seu discurs i va afirmar que les ciutats que formen part del front comú no volen que hi “passin coses que es decideixen en altres llocs”. En la mateixa línia, l'alcalde de Canovelles, José Orive, va defensar que no volen que es prengui “cap decisió” sense comptar amb els ajuntaments i que això implica trobar solucions amb una mirada de país, comarcal i local. L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, va remarcar la necessitat de dotar l'entorn d'infraestructures “ben ubicades i respectuoses” per millorar la competitivitat, i va demanar planificació i mirada de futur al conjunt de les institucions involucrades en la negociació.

LA XIFRA

80.000
vehicles
circulen cada dia per la C-17 al tram que recorre el Vallès Oriental, segons els càlculs dels ajuntaments.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona