Infraestructures i serveis

Nova proposta sobre la taula de pla director de l'aeròdrom de la Cerdanya

La Generalitat ha modificat l'anterior planificació per buscar el consens amb els ajuntaments i veïns

Regula el creixement i els usos de les instal·lacions

Després de la polèmica generada pel pla director que ha de regular el creixement de l'aeròdrom de la Cerdanya, ara hi ha una nova proposta de treball sobre la taula. Una taula a la qual hi ha asseguts el Departament de Territori i Sostenibilitat i els alcaldes de Das i Fontanals, els municipis afectats. El pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de la Cerdanya, que ja ha estat presentat a aquests alcaldes pel director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, és una figura de planejament que aborda els aspectes urbanístics i els aeroportuaris i que és preceptiu per aquest tipus d'instal·lacions, d'acord amb la llei d'aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries del 2009.

L'objectiu d'aquest tipus de pla és qualificar la zona de servei segons la seva titularitat, detallar les servituds aeronàutiques que afecten els terrenys de l'entorn, ordenar tot l'àmbit i especificar les condicions que s'han de respectar per al funcionament de la infraestructura.

El nou pla aposta per mantenir l'aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics, paracaigudisme i vol a vela, com a activitat de referència de l'aeròdrom, i que ha caracteritzat la instal·lació des dels anys 70 del segle passat. No es preveu un augment de la capacitat operativa de l'aeròdrom i en cap cas s'admetrà l'aviació comercial, com tampoc s'havia contemplat en el document que ara estava en tràmit. No obstant això, aquesta era una de les principals preocupacions dels veïns.

El principal canvi que es proposa és reduir l'edificabilitat de l'aeròdrom, limitant els possibles hangars als que siguin necessaris per a l'aviació esportiva en els anys vinents. Aquesta reducció de sostre es concentra, sobretot, en la zona d'aviació general, mentre que la zona d'hangars destinats a vol a vela es manté igual que es preveia en el document que s'havia d'aprovar definitivament.

Un altre àmbit que es reduiria seria el de la torre de control, terminal, centre social i de tecnificació esportiva de vol a vela. Aquí es preveu ubicar un centre d'alt rendiment esportiu vinculat al vol de muntanya i al vol a vela, així com usos terciaris, hotelers, de restauració i educatius.

Aquest pla va ser aprovat inicialment l'abril del 2015 i sotmès a informació pública, però la seva aprovació definitiva, prevista per al mes d'abril passat, es va posposar per tal de donar resposta a les inquietuds del territori. La nova proposta és fruit de les converses amb els ajuntaments i el Consell Comarcal ceretans i els agents socials.

LA XIFRA

1.150
metres
de llargada té la pista de l'aeròdrom ceretà i un total de vint-i-tres metres d'amplada.

LA DATA

1971
És l'any en què
es van construir les actuals instal·lacions aeroportuàries de la comarca de la Cerdanya.

LA XIFRA

2C
és la categoria
de l'aeròdrom de la Cerdanya, és a dir, que només pot rebre aviació esportiva.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona