Infraestructures i serveis

municipal

mobilitat sostenible

Terrassa acumularà deu anys sense préstec de bicis

Amplien la pròrroga de suspensió del servei Ambicia’t feta el juliol del 2011 després de perdre el 98,7% d’usuaris en fer-lo de pagament

L’estudi d’una alternativa era per dos anys i es farà el 2021

El servei de préstec de bicicletes gratuït que l’Ajuntament de Terrassa va posar en marxa el 26 d’abril del 2007, conegut com a Ambicia’t, acumularà el 2021 deu anys de suspensió en espera d’un estudi per valorar la viabilitat d’implantar un nou servei. L’equip de govern (PSC-PDeCAT) va presentar a la comissió de Territori i Sostenibilitat la proposta per ampliar la suspensió temporal d’aquest servei municipal que ja s’havia aprovat per al període 2015-2017. El 15 de juliol del 2011, l’aleshores portaveu del govern i ara alcalde, el socialista Jordi Ballart, anunciava que temporalment deixaven d’oferir el servei després de veure com en els últims sis mesos havien perdut el 98,7% d’usuaris en deixar d’oferir-lo gratuïtament i passar a fer pagar una quota anual de 25 euros. O el que és el mateix: perdien 7.139 clients i es quedaven amb només 98 de fixos.

En aquells moments es va assegurar que la mesura seria només per dos anys mentre s’estudiava com rellançar-lo i fer-lo viable, però la realitat és que ja han passat sis anys i no s’ha presentat cap alternativa. Ara s’hi suma l’ampliació de la suspensió del servei de forma indefinida en espera que es faci aquest estudi que s’ha inclòs en el nou pla de mobilitat aprovat el mes passat. En aquest document, la iniciativa té un cost de 10.000 euros i una prioritat d’execució mitjana. El tinent d’alcalde de Territori i Sostenbilitat, Marc Armengol, va explicar a la comissió que la decisió es prendrà entre el 2020 i el 2021, quan està previst tenir enllestit l’estudi, i, davant les peticions del republicà Carles Caballero, no va descartar que “s’intenti avançar la decisió”. El fet d’ampliar la pròrroga i no liquidar el servei definitivament és perquè, en cas de tornar-lo a posar en funcionament, encara que sigui en unes altres condicions, no s’hagin de començar els tràmits de zero. Els grup de l’oposició van demanar tenir detallat a qui i on s’han destinat el centenar de bicicletes que tenia el servei.

ERC-MES hi va votar en contra en coherència amb la votació de la pròrroga del 2015, quan s’hi van abstenir “amb l’esperança” que en aquest temps es reprengués. El servei el va posar en marxa l’àrea de Medi Ambient, en mans dels republicans, el 26 d’abril del 2007, després d’anys treballant-hi. I ja el 2010 va ser l’aleshores regidor de Medi Ambient d’ERC, Màrius Massallé, qui va descartar ampliar-lo i automatitzar-lo, afegint que farien pagar una quota de 25 euros l’any següent per fer-ne coresponsables els usuaris i fer-los entendre que el servei té un cost, aleshores xifrat en 300.000 euros. La mesura va entrar en vigor el gener del 2011 i al juliol, amb el canvi de govern i quan ERC es va quedar sense representació al consistori, se’n va anunciar l’aturada temporal.

El nou estudi tindrà en compte que tingui una ràtio de parades més elevat –dels cinc que hi havia a 12 i 25 punts–, un major nombre de bicicletes –una per cada 1.000 habitants–, la possibilitat que tot o part del servei incorpori la bicicleta elèctrica, la recerca de fonts de finançament, o que la implantació vinculi parcialment o total el risc econòmic a l’adjudicatari.

LA XIFRA

300.000
euros
costava anualment el servei de préstec Ambicia’t, que disposava d’un centenar de bicicletes.

LA FRASE

Mirarem si és possible avançar l’estudi d’implantació de nou del servei abans del 2020/21
Marc Armengol
Tinent d’Alcalde de Territori i Sostenibilitat

LA DATA

22.07.2011
És el dia
que va entrar en vigor la suspensió del servei per dos anys mentre s’estudiava com fer-lo viable.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona