Serveis

Campanya a Hostalric perquè el govern faci parar més trens al municipi

L'alcalde troba que els horaris actuals dificulten la mobilitat d'unes 25.000 persones

El regidor d'ICV-EUiA promou una recollida comarcal de firmes

Un grup de veïns i l'Ajuntament d'Hostalric han iniciat una campanya perquè el govern faci parar més trens al municipi. Impulsada pel regidor d'ICV-EUiA, Paco Martínez, una recollida de signatures insta la Generalitat a augmentar el nombre de combois de mitjana distància, sobretot en dues franges horàries (de les cinc a les nou del matí, i de les set de la tarda a les onze de la nit), detalla l'alcalde, Josep Antoni Frias (CiU).

En un ple els onze regidors d'Hostalric van aprovar una moció d'Iniciativa per reclamar que s'augmenti la freqüència de parades. De moment, Martínez ha promogut una recollida comarcal de signatures. Ja en tenen 1.369 d'Hostalric i se n'estan recollint a Arbúcies i a Sant Hilari Sacalm. La setmana passada, el ple d'Arbúcies va ratificar un decret del 5 de juny de l'alcalde, Pere Garriga (Entesa), en què es ratificava l'adhesió a la iniciativa de Martínez. La moció dels ecosocialistes podria ser aprovada també a Sant Feliu de Buixalleu i Sant Hilari Sacalm.

Frias assenyala que la demanda d'Hostalric no afecta només el seu municipi, de 4.000 habitants. Parla d'un corredor de 25.000 persones incloent-hi Arbúcies, Sant Hilari, Fogars de la Selva, Massanes i Sant Feliu.

A Hostalric, hi passa un tren cada dues hores. La demanda és que n'hi passi un cada hora. “El temps que triga un tren de mitjana distància a parar-se a Hostalric és de dos minuts i mig. Això no és motiu perquè no parin”, sosté Martínez. Per anar a Barcelona o a Girona, l'alternativa és anar a l'estació de Sant Celoni –a un quart d'hora a Hostalric–, a la de Maçanet o bé agafar el vehicle privat. “I la GI-555 [via Massanes i Sils] és una de les carreteres més perilloses de la província. Gent d'Hostalric hi ha perdut la vida”, assenyala el regidor.

Anys enrere, el grup d'ICV-EUiA havia fet una petició semblant al Ministeri de Foment, el gestor dels trens d'aleshores, però la proposta “no va ser escoltada; deien que no hi havia prou passatgers”, assenyala Martínez.

Reunió a Barcelona

Frias i Martínez es van reunir el dia 14 a Barcelona amb el director general de transports i mobilitat del govern, Pere Padrosa. Els dos regidors consideren que el govern entén la demanda. “La solució no és fàcil. La infraestructura és de Foment, tot i que la gestió de les freqüències ha estat traspassada a la Generalitat”, diu Frias, que hi afegeix que els horaris d'ara fan difícil “conciliar la vida personal i familiar”.

Segons van exposar els càrrecs de la Generalitat, l'estat de les vies fa que, a les rodalies de Barcelona, només puguin passar disset trens per hora en túnels propers a la ciutat.

LA FRASE

Hi ha franges horàries en què no hi ha prou trens per a un corredor d'uns 25.000 habitants
Josep Antoni Frias
alcalde d'hostalric (CiU)

LA XIFRA

1.369
signatures
d'Hostalric han recollit els promotors de la campanya. Se'n recullen ara a Arbúcies i a Sant Hilari.

LA DATA

14.07.14
és la data
de la reunió de l'alcalde Frias i el regidor Martínez amb el director general de Transports, Pere Padrosa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona