Infraestructures i serveis

Entra en funcionament el bus exprés Lleida-Alfarràs

L'oferta és de 43 expedicions en dies feiners, amb sortides cada hora de les set del matí fins a les nou de la nit, amb reforços en hores punta. Connecta amb l'estació del tren d'alta velocitat

La línia e2 de bus Exprés.cat entre Lleida i Alfarràs va entrar en funcionament dilluns passat amb una oferta de 43 expedicions entre anades i tornades, de dilluns a divendres feiners, amb sortides cada hora des de les set del matí fins a les nou de la nit, i reforços en hores punta. Amb aquesta ja són dues les línies d'altes prestacions que funcionen a la demarcació de Lleida i 23 a tot Catalunya.

En aquest corredor, l'any passat la demanda es va situar en 255.139 passatgers. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va destacar que la posada en marxa de la línia era una “reivindicació històrica dels alcaldes i ha remarcat el caràcter d'“intermodalitat'' del qual està dotada, ja que connecta directament amb l'estació d'alta velocitat de Lleida. La velocitat comercial d'aquestes línies d'altes prestacions també és superior a la de les línies convencionals i els busos incorporen altres millores en el servei, com ara Wi-Fi gratuït. En el cas de l'E-2, es garanteix l'accessibilitat al bus de les persones amb mobilitat reduïda mitjançant trucada prèvia, amb 24 hores d'antelació. D'aquesta manera, l'operador Autocars Gamon podrà garantir una correcta prestació del servei a tots els usuaris. La línia exprés Lleida-Alfarràs forma part del sistema tarifari integrat de l'ATM Lleida i hi són vàlids tots els títols de transport d'una i dues zones.

Un any de l'e1

Al desembre del 2014 es va posar en marxa la primera línia de bus d'altes prestacions a la demarcació de Lleida, juntament amb una oferta combinada en el servei de tren. L'e1 Cervera-Lleida ha transportat els primers deu mesos de funcionament 34.286 viatgers, la qual cosa representa un increment de la demanda del corredor d'un 39%. Font va explicar ahir que fins al 2018 s'implantaran a la demarcació quatre línies més d'aquest bus, que uniran Lleida amb Alpicat,
Almacelles, Alcarràs i les Borges Blanques.

Amb l'objectiu de millorar la mobilitat sostenible arreu del territori, el departament està implantant progressivament la xarxa de bus d'altes prestacions Exprés.cat a tot Catalunya des de la tardor del 2012. Es tracta d'una aposta per aquest tipus de transport públic per connectar de manera ràpida i sostenible i econòmica els principals pols de mobilitat del país. La xarxa està formada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, un 40 per cent de la demanda total.

Aquest tipus de xarxa ja funciona a altres ciutats del món, com ara París, Istambul, Hamburg o Nantes, i presenten un conjunt d'avantatges respecte a les línies convencionals, com ara una reducció notable del temps del trajecte del recorregut, gràcies a l'aprofitament d'infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments, que permet assolir velocitats comercials més competitives, i també gràcies a la configuració dels serveis, amb poques parades al llarg del recorregut, per tal d'oferir un servei atractiu a l'usuari. Ja s'ha superat el 50% d'implantació de les línies de bus exprés, d'un total de 40.

La demanda anual dels corredors d'aquestes línies és superior als 9.200.000 viatges, amb creixements de fins al 57%. El grau de satisfacció dels usuaris és de més de 8 punts sobre 10.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Salou i Cambrils mantenen la via sense trens

salou
Acabats el magatzem i el forn crematori
Figueres

Acabats el magatzem i el forn crematori

Fre a l’ampliació de la C-32 entre Blanes i Lloret
TOSSA DE MAR

Fre a l’ampliació de la C-32 entre Blanes i Lloret

Blanes reclama ajuts pendents del ‘Glòria’

BLANES

La recàrrega de vehicles deixa de ser gratuïta a Barcelona

Barcelona

Afronten el tram nord de la via verda de Figueres a Verges

FIGUERES

Els ‘natus’ fan 40 anys

girona

Arrenca el procés per acabar d’urbanitzar el barri de Ridaura, a Platja d’Aro

CASTELL-PLATJA D’ARO

Reconstrueixen la portalada de l’antic hospital de Cassà

CASSÀ DE LA SELVA