Infraestructures i serveis

La nova estació de Figueres no té data d'obertura

Adif diu que serà abans d'acabar l'any però no ratifica el 12 de desembre, que és la data que va dir l'operador francès

Confirmen que el nom de l'equipament serà “estació Figueres-Vilafant”

El president d'Adif, Antonio González Marín, va dir que encara no estava concretada ni definida la data en què entraria en servei la nova estació de tren Figueres-Vilafant, amb els primers trens d'alta velocitat que enllaçaran amb París. L'operadora francesa, SNCF, va indicar fa mesos que seria el 12 de desembre, i fins i tot va concretar l'horari d'arribada i de sortida dels quatre trajectes diaris que hi hauria entre les dues ciutats. “El dia de la posada en marxa del servei l'han de definir els dos estats, no un operador, i a hores d'ara no s'ha concretat cap data”, va comentar ahir González. El que és segur és que serà abans d'acabar l'any. Tampoc s'ha definir quins trens amb destinació o sortida de Figueres, utilitzaran ja la nova estació, a tocar del barri del Colobret. Sobre aquest tema, es va delegar en les peticions que faci Renfe, que és l'operador a l'Estat Espanyol. “Renfe ens ha de dir quins trens i quins horaris li interessa que surtin de la nova estació i després nosaltres ho hem d'encaixar amb les disponibilitats tècniques”, va comentar.

El que sí que va confirmar el president d'Adif és que la nova estació s'anomenarà “Figueres-Vilafant” i, per tant, en les properes setmanes s'hauran de canviar tots els rètols que ja hi ha instal·lats i que porten el nom d'“Alt Empordà”.

L'equipament ja està gairebé acabat. Ahir va ser visitat pels responsables d'Adif, acompanyats pel delegat del govern de l'Estat a Catalunya, Joan Rangel, i el sotsdelegat a Girona, Francesc Francisco. L'edifici ocupa 1.232 m² i el cos central és un vestíbul des d'on s'accedeix als diferents espais de l'equipament. Els representants de l'administració de l'Estat van arribar a l'estació amb el tren de proves des de Girona, fet que va servir per estrenar la variant que s'ha fet a Vilafant. Des de la nova estació, acompanyats de mitjans de comunicació, es va anar fins a la meitat del túnel del Pertús per provar diversos aspectes. Precisament en aquest punt està previst, demà, el 17 i el 30 d'aquest mes, fer simulacres d'emergència per posar a prova els plans d'evacuació que s'han preparat.

Evacuació al túnel

En concret, demà la simulació consistirà en la parada d'un tren –provinent de França– al centre del túnel, amb l'evacuació de 300 passatgers a través d'un ramal que els permetrà sortir a peu i, alguns, amb vehicles pel segon túnel. El 17 de novembre, l'exercici previst és la simulació del descarrilament d'un tren amb múltiples víctimes. I l'últim dels simulacres, el 30 de novembre, serà el d'un incendi en un tren.

LA XIFRA

12.598
metres quadrats
és la superfície de l'estació provisional Figueres-Vilafant. L'edifici ocupa 1.232 m².

LA FRASE

Els governs dels dos estats encara no han acordat quina data entrarà en servei el TAV internacional
Antonio González
president d'Adif
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona