Infraestructures

vallès oriental

Adif atura tres dies el pas de trens per connectar la nova estació de Montmeló

Les obres s'inclouen en l'àmbit de la línia d'alta velocitat de Barcelona a Figueres

El servei es farà amb autobusos i es desviaran trens al Maresme

Adif està ultimant les obres de la nova estació de rodalies de Montmeló i s'aprofitaran els dies festius de Setmana Santa per completar el muntatge de la superestructura de l'estació. Un treballs que han d'assegurar la connexió amb la línia Barcelona-Portbou i fer les proves tècniques per verificar el seu funcionament. La complexitat tècnica obliga a interrompre el trànsit de les línies R2 nord, R8 i R11 de rodalies. Es tallarà el servei ferroviari en el trajecte Mollet Sant Fost- Granollers Centre des de les 00.45 h de demà divendres fins a les 04.30 hores del dilluns, dia 9. Per garantir la mobilitat dels usuaris es muntarà un servei alternatiu d'autobusos. A partir d'aquesta matinada el pàrquing de l'estació de Mollet Sant Fost (estació de França) es tancarà i durant tot el dia es farà un buidatge dels vehicles que hagin quedat a l'interior. Els autocars faran servir la zona d'aparcament com a andana per tal que els viatgers hi puguin accedir sense problemes. El pla alternatiu per carretera té un total de fins a 20 autobusos en hora punta. Renfe reforçarà el personal d'informació i atenció al client amb un equip de 34 persones distribuïdes a les tres estacions afectades.

L'afectació pels viatgers dels trens de llarg recorregut serà desviar-se cap a la línia del Maresme. Segons el comunicat de Renfe, els trens amb destinació París, Zuric i Milà, el tren Costa Brava i el tren Cartagena/Llorca-Montpeller es desviaran per la costa el que suposarà un increment de viatge de 40 minuts.

Les obres que Adif està executant a Montmeló consisteixen en la construcció de dos túnels de 1.340 metres cadascun per fer subterrània la línia d'ample convencional i per al corredor d'alta velocitat al seu pas pel nucli urbà. També s'han executat dos nous viaductes sobre el riu Congost, de 232 metres cadascun. D'aquesta manera, els trens han deixat de circular en superfície pel nucli urbà de Montmeló més de 150 anys després de l'entrada en servei de la línia Barcelona-Granollers. Un cop en servei les noves infraestructures d'ample convencional, es procedirà a completar la construcció del túnel que donarà servei a les circulacions d'alta velocitat, amb l'execució d'una llosa definitiva, que en total ocuparà una superfície de 41.443 m².

Aquestes actuacions són fruit de l'acord del 2005 subscrit entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i l'Ajuntament de Montmeló. Unes actuacions que representa per al municipi una inversió de 105 milions d'euros.

LA XIFRA

105
milions d'euros s'han invertit en les noves instal·lacions ferroviàries que s'han fet a Montmeló.

Una estació moderna i funcional

La llargada de l'edifici i les façanes de vidre criden l'atenció de la nova estació que s'estrenarà el mateix dilluns dia 9. Situada a uns 80 metres de l'antiga estació té 1.250 m² d'espai de servei als viatgers a més de la zona comercial, amb cafeteria i quiosc. L'estació és accessible a peu de carrer des dels dos costats del nucli urbà, i s'han instal·lat escales mecàniques, fixes i ascensors per arribar a les andanes. S'han previst encaminaments a terra que guien a les persones amb deficiència visual fins als espais d'ús comú. Les andanes inferiors tenen 240 metres de llargària i 4,65 d'amplada. També s'acabarà d'urbanitzar la plaça situada a l'entorn de la nova estació, construïda ja sobre la llosa de formigó dels dos túnels.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.