Urbanisme

Nova cara per al passeig de Llafranc

La inversió d’1,4 milions d’euros ha estat finançada per l’Ajuntament i la tria també prioritza els vianants

La remodelació del passeig de Llafranc ha estat l’aposta bàsica de l’Ajuntament de Palafrugell en el present mandat. El consistori, presidit fins fa pocs mesos pel socialista Juli Fernández, va carregar-se a l’esquena la responsabilitat d’assumir les despeses de la renovació i, a càrrec de dos pressupostos (2016/17), ha assumit els canvis fins a l’emblemàtic passeig Cypsela. El cost dels treballs han estat d’1.390.000 euros i l’Ajuntament n’ha assumit totes les despeses.

Tal com va idear també l’arquitecte creador de la reforma del front marítim de l’Escala, el passeig de Llafranc ha donat gran protagonisme al vianant. J.M. Birulés, de BCR, ha treballat també amb l’objectiu de donar prioritat a les persones. La remodelació va afectar el passeig des de la confluència amb el carrer Francesc de Blanes fins a l’accés del port nàutic. Amb les obres, la circulació de l’entrada del passeig fins a la plaça Promontori ara és de sentit únic amb una amplada inferior a la que hi havia abans de la remodelació i només de la plaça fins al port es manté el doble sentit per facilitar-ne l’entrada i sortida del port.

Arreu de la Costa Brava, es posa l’ull en el manteniment dels trams urbans de les façanes marítimes, sovint perquè el mar reclama el que és seu. En llocs com Griells, a l’Estartit, la batalla entre aigua i terra és constant; a Tossa, s’han fet en els últims anys inversions d’urgència. També se’n van fer al passeig Verdaguer de Lloret de Mar. A sa Palomera, a Blanes, el temporal va obligar a fer reparacions. Els ajuntaments saben que els seus balcons a mar són les imatges icòniques.

A Sant Feliu de Guíxols, a la tardor

La reforma del passeig marítim de Rius i Calvet de Sant Feliu de Guíxols ja està en marxa i es preveu que s’executi entre finals de novembre i inicis de desembre d’aquest any. En el projecte executiu es calcula que el cost serà al voltant dels 3 milions d’euros i l’execució es faria en dues fases. Les obres que començarien a la tardor afectarien el racó de Garbí del litoral. La primera fase comprèn la reurbanització de l’espai interior del vial, amb les placetes de Sant Pere i Ferran Agulló, la renovació dels serveis i la configuració del nou vial, que hauria de permetre encabir-hi un carril per a cada sentit en un espai on la circulació ara és alterna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona