Urbanisme

Ullà reformarà part del nucli antic a la tardor

El consistori presenta el projecte, amb 352.000 euros subvencionats pel Pla de Barris, a veïns de la zona afectada

L’Ajuntament d’Ullà té a punt la primera fase de millora del nucli històric, amb un pressupost de 352.000 euros, i divendres va convocar els veïns de l’àmbit per a la presentació pública dels plans de millora, un cop aprovats pel ple. Les obres s’inclouen en de les partides subvencionades pel Pla de Barris i no s’abordaran fins al setembre, passat l’estiu.

En la reunió, presidida per l’alcalde, Josep López, van mirar de resoldre tots els possibles dubtes dels veïns. Inicialment, els plans preveien una intervenció per 750.000 euros, però s’han dividit en dues fases per possibilitar la seva execució. La primera, al seu torn, es reparteix en tres lots: el primer, que afecta els carrers Major i de la Volta i les places de Catalunya i Espanya, té un preu de sortida de 116.941,62 euros; el segon, per arranjar l’entorn de l’església parroquial, puja a 128.592,86 euros, i el tercer, que se centra en els carrers Muntanya i Sant Andreu, ascendeix a 107.794,64 euros.

El projecte preveu canviar la pavimentació existent i millorar i soterrar diversos serveis públics. Amb el repartiment en blocs, pretenen reduir temps d’afectació als veïns, tot i que no es descarta que puguin coincidir treballs en diverses zones si se simplifica l’execució. “Preveiem que les obres comencin al setembre perquè estiguin abans de les festes de Nadal”, va dir en el ple l’alcalde, que va recordar que és la primera de les dues fases programades. La segona s’emprendrà l’any vinent, aprofitant el retorn del 75% de la primera fase per part de la Generalitat que ara avança el municipi, uns 280.000 euros.

La millora abasta una superfície total d’uns 3.500 metres quadrats i començarà per la retirada de l’actual paviment d’aglomerat asfàltic. Al seu lloc es col·locarà, a la part central dels vials, un desguàs central de superfície per a les aigües plujanes, i també llambordes a les voreres però amb un nivell de calçada uniforme, ja que els vials són molt irregulars, amb una amplada que oscil·la entre els 3 i els 6 metres. La resta del vial es farà amb formigó acolorit, si bé cada 5 metres es col·locaran llambordes, uns 20 centímetres, per facilitar l’encreuament dels serveis subterranis d’un costat a l’altre del carrer. “D’aquesta manera evitarem els nyaps”, argumenta López.

Respecte als serveis públics, renovaran el sanejament malmès i tota la xarxa d’aigua potable. Alhora, deixaran canalitzacions preparades per soterrar els serveis actualment aeris, de llum i telefonia. En aquest punt, el consistori ja va invertir l’any passat 35.000 euros en la millora de l’enllumenat públic del nucli històric, amb 66 punts de llum renovats i un estalvi energètic i econòmic anual d’un 64%.

352.000
euros
és el pressupost de la primera fase de les obres al nucli antic d’Ullà, que rebran un 75% de la Generalitat.
3
lots
contractaran independentment: les places i el carrer Major, l’entorn de l’església, i Muntanya i Sant Andreu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona