Arts escèniques

Crítica

teatre

Sense màscara

Sense filtres. L’actriu Anna Sahun, sola a l’escenari, descobreix una faceta molt més enllà del personatge. Es presenta nova, fora dels recursos i les cantarelles dels actors hàbils en el discurs i a persuadir la càmera i l’audiència. Interpreta un muntatge ben insòlit. Que viatja del riure més inversemblant i desproporcionat al detall més tendre i fràgil.

Nenes i nens és una obra que va enfocant-se, concretant el motiu de la conversa per acabar acariciant el dolor, compartint la càrrega, deslliurant-se d’una ombra que mai no podrà esvair-se del tot. L’obra va tancant el focus, progressivament. Des d’uns fons de llum que pot evocar els cromes televisius, ben vistós en una escletxa de llum, amb un fil de veu de petó silenciat a un fill abans d’anar a dormir.

El text abassega i aclapara. La dificultat és que l’actriu pugui presentar-lo, mirant el públic, obertament. Creuant els moments íntims del record (dels més graciosos als més dolorosos i freds). La verborrea que sembla no tenir fi deixa arguments enlaire, aparentment, tot i que, al final, es van recollint en un llaç que ofega la gola.

Joel Joan és el director d’aquesta obra, que els va capturar de bon principi. l, de fet, també va fer un altre monòleg en aquesta sala creant un personatge polièdric, a partir d’un fet real de l’Alemanya nazi (Jo soc la meva dona, 2008).Ara, Sahun es mostra sense màscares, ni recursos. Furga en ella mateixa unes fronteres emocionals que ningú no voldria travessar. I dels moments divertits i entranyables familiars es passa a uns quadres molt més freds.

La peça ha entrat a La Villarroel i a la programació del Grec per la intensitat de la trama, que atrapa com un pedra que empeny pou avall. Però, més enllà de la ràbia per un acció injustificable, respira l’ànsia d’estimar de les persones afectades. És l’única manera de superar-ho, de llevar-se amb ànims cada dia. L’obra flirteja contínuament amb la relació de poder entre els homes i les dones, dins i fora de l’àmbit familiar. La societat està construïda perquè l’home acapari el poder. O és el sistema social el que prova de controlar i compensar el desequilibri entre els homes i les dones? En tot cas, és un dolorós i preciós cant a la vida, des del fons del pou.

Nenes i nens
Autora: Dennis Kelly
Director: Joel Joan
Intèrpret: Anna Sahun
Dijous, 27 de juny (fins al 7 de juliol) a La Villarroel


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona
FESTIVAL DE CANES

Jonás Trueba aposta per l’amor

canes
arts escèniques

Catorze finalistes catalans als Max, amb una gala dedicada a Guimerà

barcelona
GIRONA

Unes 700 persones assisteixen al Pati Cultural 2024

GIRONA
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa