Arts escèniques

L’APUNT

Grans xifres que són parcials, en realitat

No és cert que 2,5 milions d’espectadors van veure un espectacle la temporada passada a Catalunya. En són molts més. Perquè Adetca suma les espietes de Barcelona, principalment, però n’obvia dels teatres públics de la resta del Principat. La dada, però, serveix de referència per entendre quina és la salut de les arts escèniques. Però si Barcelona funciona com un minifundi (en què hi ha de tot i s’exploten al màxim els escenaris), fora de la capital es produeix un teatre de latifundi, en què pràcticament només troben mercat les produccions mediàtiques. El Pla Integral del Teatre podria corregir-ho. Si la cultura universal és una mesura democratitzadora ha de poder arribar arreu. Sigui del TNC, de Focus o de l’Antic Teatre. És possible amb polítiques valentes i molta empatia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala