cultura

Crítica

música

Home negre en món de blancs

A Barcelona, actualment, l'atenció que desperten els concerts es mesura pel rebombori que hi ha entre l'audiència i el nombre de selfies. I, dimecres, a Bikini, el silenci va ser insòlitament rotund i ningú (pràcticament) va estar pendent del mòbil. Debutava a la ciutat Michael Kiwanuka, un londinenc fill d'ugandesos que van fugir del règim d'Idi Amin que, fa quatre anys, va debutar amb un disc que evocava el soul reposat i conscienciat de Bill Withers i que, al juliol, va publicar un d'aquells discos que, d'aquí a unes setmanes, figuraran en moltes llistes de resum del millor del 2016: Love & hate, produït per Danger Mouse.

Les expectatives eren altes i Kiwanuka les va complir amb un recital d'una hora i mitja intensa en què es va mostrar com un músic ben complet, hàbilment situat entre un discurs, a vegades, retro, i en altres moments, molt modern. Esprement a fons les atmosferes que sap crear amb cinc músics amb els quals s'entén perfectament, Kiwanuka va alternar tempos lents amb grooves endimoniats i va treure tot el suc de cançons tan poderoses com Black man in a white world, que en l'era Trump ressona amb una força evident. No està, encara, a l'altura dels seus mestres, però no hi ha cap dubte que algun dia no massa llunyà hi estarà.

Michael Kiwanuka
Festival del Mil·lenni
16 de novembre, Bikini


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor l’estatunidenc Duane Eddy, ‘el rei de la guitarra twang’

ARTS EN VIU

Terrats en Cultura concentra les activitats culturals de capvespre

BARCELONA
cinema

Meryl Streep rebrà la Palma d’Or d’Honor al Festival de Canes

Barcelona
ARTS EN VIU

El Lliure celebra ‘Thauma’, un poema escènic que desborda la creació

BARCELONA
Cultura

Mor la pianista japonesa Ingrid Fujiko Hemming

música

L’Auditori indaga en la relació de l’ésser humà amb la natura

Barcelona
Cultura

Joan Colomo i la Ludwig Band, al cartell del Festival EnCanta de Roda de Ter

Roda de Ter
música

Festival Eufònic, arts sonores i visuals, oli i clementines

Barcelona
arquitectura

Arriben les (set) Setmanes d’Arquitectura

Barcelona