cultura

videojocs

tomàs pardo

Naughty Dog torna a l’univers ‘Uncharted’

Canvi de protagonistes per a un lliurament continuista, en un escenari enorme i detallat i uns controls ja coneguts per a qui ha jugat a Uncharted. L’estudi Naughty Dog torna a l’univers d’Uncharted, un dels que al costat de Crash Bandicoot i The Last of Us li ha donat més protagonisme i prestigi en el món dels videojocs.

Concebut com un spin-off d’Uncharted 4: El desenlace del ladrón, aquest Uncharted: El legado perdido té lloc després dels esdeveniments narrats en l’anterior títol i no necessitarà del títol original per poder ser jugat, per la qual cosa és apte fins i tot per als que mai abans no han jugat a cap lliurament d’Uncharted.

No té com a protagonista l’estimat Nathan Drake, sinó Chloe Frazer i Nadine Ross, i és el primer videojoc de la saga que no és protagonitzat per l’heroi Drake. La primera ens la vam trobar a Uncharted 2, mentre que la segona era un dels antagonistes d’Uncharted 4.

La vella fórmula encara funciona

La trama gira entorn de la recerca de l’Ullal de Ganesha a les zones muntanyoses del nord de l’Índia i enmig d’una guerra civil. Aquesta relíquia també la desitja Asav, un senyor de la guerra local. No és cosa, només, d’evitar que l’Ullal caigui en males mans, també cal desvelar els seus secrets més misteriosos a la vegada que les dues aventureres eviten que el caos s’apoderi de la regió.

Per a això, haurem de trobar tres relíquies que ens guiaran fins a l’Ullal: un arc, un trident i una destral, que estan amagades en diferents monuments que estan en mans de l’exèrcit personal d’Asav. En arribar a cada un dels emplaçaments, haurem d’optar per actuar amb molt de sigil fins allà on puguem (i a trompades, si som descoberts), o bé atacar frontalment, sense subtileses.

Gràfics d’última generació

La mida del món obert és el més gran vist fins ara en un episodi d’Uncharted, amb la riquesa visual a la qual ja ens tenen acostumats els títols anteriors de la saga. Per passar a través d’aquest vast territori, podem optar per circular en un tot terreny.

A impulsar-nos a explorar aquest gran món obert hi contribuirà el fet que, mentre fem camí, anirem trobant tota mena d’artefactes que faran avançar la història, de manera que dedicar un temps a recórrer el terreny ens serà beneficiós per a la nostra progressió en el desenvolupament de l’argument. Això també comporta invertir més hores a jugar, tot i que, paradoxalment, aquest Uncharted estava pensat per ser un contingut descarregable per al quart episodi, però en anar afegint tots aquests elements els dissenyadors es van adonar que el que tenien entre mans havia de ser, en realitat, un episodi independent.

Que Nathan Drake no sigui el protagonista pot fer tirar enrere més d’un fan a l’hora de comprar aquest joc, però que no us espanti el canvi de protagonistes, ja que Chloe i Nadine potser han arribat per quedar-se. Les noves protagonistes tenen molt de carisma i de química entre elles tot i tenir caràcters tan diferents –la mateixa combinació utilitzada per la majoria de buddy movies nord-americanes–, i la fórmula de jugabilitat que ha fet d’Uncharted una saga d’èxit no varia.

Per tant, tenim les mateixes dosis d’acció, lluites i enigmes per resoldre, i en la mateixa proporció que en els últims títols de la sèrie. I, per oferir una certa continuïtat, el control de Chloe és idèntic al de Nathan, de manera que si ja dominàvem l’un, ara no tindrem cap problema per començar a jugar sense haver d’aprendre nous moviments o trucs.

Uncharted: El Legado Perdido
Distribuïdora: Sony Gènere: Aventures Plataformes: PlayStation 4 Edat: +16


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles