Cultura

Crítica

cinema

Punts suspensius

Quan Shyamalan va estrenar La jove de l'aigua, molts ens vàrem preguntar: què pot fer a partir d'ara? La resposta va ser L'incident, que continuava les troballes de la pel·lícula anterior en un format més petit i humil. Així doncs, la qüestió va quedar a l'aire. Què podia fer Shyamalan després d'haver exposat els seus dubtes davant la continuïtat del relat mític en el cinema, del qual La jove de l'aigua era una mena de tractat metafísic? D'alguna manera, Airbender: el último guerrero és l'intent de donar forma a una nova mítica cinematogràfica mitjançant les eines contemporànies a l'abast: la influència del manga i el 3D, per exemple.

El resultat es queda a meitat de camí de tot, com si Shyamalan no hagués gosat exposar totes les seves idees al voltant d'això, però té suficients punts d'interès per no enterrar prematurament la carrera del cineasta. El primer element que crida l'atenció és el fet de voler fer una pel·lícula d'acció sense acció, per dir-ho d'alguna manera, perquè Airbender tracta les lluites amb un quietisme, amb un estil contemplatiu que les fa esdevenir alguna cosa així com tableaux vivants amb el mínim de moviment i llargs plans que eviten la fragmentació habitual en aquest tipus de produccions. I això concorda amb algunes de les obsessions de Shyamalan: la necessitat d'un retorn a l'origen, d'una reconciliació entre narració i mostració. Massa conceptual per a determinat públic, massa banal per a un altre, aquesta és una proposta completament marciana que només interessarà a aquells que segueixin la filmografia del cineasta i l'evolució dels seus motius. Què farà després? Aquesta és la pregunta.

Airbender: el último guerrero
Dir.: M. Night Shyamalan. Int.: Noah Ringer, Dev Patel.
EUA, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona
Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència