Arts escèniques

Crítica

teatre

A l’abisme

Des de les calamitats perpetrades en la II Guerra Mundial, Beckett tenia clar que ja no es podia confiar en la societat aparentment culta i desenvolupada. Final de partida beu de la mateixa agror d’Els dies feliços i de Tot esperant Godot. Jordi Bosch i Jordi Boixaderas tornen a uns personatges que ja van interpretar, el 2005, al Lliure. Sergi Belbel ha sabut caminar per l’abisme, trobar un equilibri en el diàleg desesperat i un punt naïf de Hamm i Clov que va d’un humor absurd de clown que perd l’escala contínuament)a un discurs implacable. És una barreja d’alquimista perquè carregar la ironia desmereixeria la fosca desesperació i abocar tota la bilis sense donar aire aclapararia.

L’espai és una mena de refugi, una ratera en què pretenen sobreviure. Miren per la finestra i confien que la violència desaparegui. Ells no han provocat res. Només esperen, passivament. Una espera frustrant i que ennuega.

Hamm ho detesta tot. Les seves manies s’han convertit en obsessions que esgoten tothom. I, per això, Clov decideix marxar. Les rates, es cacin o no, sempre acaben morint. Terrible evidència. Tot és fosc; res no convida a l’esperança. I, potser per això, Clov es vesteix i pretén marxar. Potser sonarà el despertador. Potser ja no cal que ho faci mai més. La percepció del públic és que només hi pot haver una vida vàlida des de l’empatia amb l’altre. L’apatia trasllada tothom a la buidor d’aquests personatges beckettians trencats, aïllats de tot.

Final de partida
Autoria: Samuel Beckett
Direcció: Sergi Belbel
Intèrprets: Jordi Boixaderas, Jordi Bosch, Jordi Banacolocha, Margarida Minguillón
Dimarts, 15 de març (fins al 24 d’abril) al Teatre Romea


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona
Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència