Arts escèniques

La recerca d’identitat a ‘Búho’ i la rebequeria a ‘Derecho a pataleta’ arriben a la Beckett

Les dues companyies residents oferiran els espectacles fins al 14 de maig

Els espectacles Búho i Derecho a la pataleta. La missió més trepidant de les Espies de Veritat arriben a la Sala Beckett de la mà de les companyies residents Titzina i Las Chatis de Montalbán. La primera obra aborda la recerca de la identitat, després de la pèrdua de memòria per un ictus d’un antropòleg forense en jaciments paleolítics. Agafa pes el dia a dia amb les sessions amb el neuropsicòleg, però l’obra també s’endinsa en la manera com el protagonista intenta trobar la identitat. La producció s’ha inspirat amb les coves amb pintures rupestres de fa més de 15.000 anys i ha agafat els conceptes de memòria i subsòl com elements clau. S’estrenarà aquest dimecres i estarà en cartellera fins al 14 de maig i, de fet, arriba a la Beckett després d’haver fet gira per l’Estat. La trama de ficció s’ha construït després d’una àmplia documentació sobre totes les facetes que hi entren en joc.

D’altra banda, la proposta de Las Chatis de Montalbán, Derecho a la pataleta, que s’oferirà del 26 d’abril al 14 de maig, es presenta com una “rebequeria” que vol trencar referents, estereotips i tot el políticament correcte que la societat espera que faci tothom. És una comèdia basada en la sèrie infantil del Súper 3 Espies de veritat. Una de les autores i directores de l’obra, Lola Rosales, ha assegurat, en declaracions recollides per l’ACN, que volen trencar amb la idea que les heroïnes han de ser “maquíssimes i que ho fan tot bé”. “Per desconstruir personatges, trencar amb l’heroïna que tot ho ha de fer bé i que han nascut per salvar el món i fer-ho súper bé”, ha afegit. “Les portem a un altre extrem i els deixem fer rebequeries”, afegeix. Aquests rampells irracionals pretenen transmetre, segons la directora, la voluntat de “deconstruir” els estereotips i donar “la possibilitat de ser imperfectes, de no ser coherents ni lògics”. “Potser no vull sentir la pressió d’haver de ser la millor tota l’estona”, rebla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva