Improvisar en l’error
Per primer cop, el Mercat de les Flors presenta el treball de la coreògrafa Ayelen Parolín, una artista argentina establerta a Brussel·les. Ho fa amb tres peces breus en què indaga amb els seus ballarins sobre la llibertat i l’error, integrant en el treball dinàmiques d’improvisació, amb una estètica d’humor absurd. Avui i demà es presenta Wherever the Music Takes You II (interpretada per ella mateixa acompanyada per la pianista Lea Petra) i With, a la sala Pina Bausch. Divendres i dissabte presenta Weg (distància en neerlandès) a la Maria Aurèlia Capmany.
L’humor absurd l’ajuda a trencar amb la dansa més formal que també ha treballat puntualment. I és que Parolin prova de sorprendre els seus seguidors trencant els universos amb els quals l’identifiquen. D’una dansa física, molt animal va saltar a la minimalista formal i ara torna a reclamar llibertat. Weg es va crear just abans del confinament, però With sí que s’ha realitzat durant la pandèmia. La seva companyia no ha parat de crear , però sense poder tenir un data d’estrena perquè els teatres a Brussel·les continuen tancats. Per ara, creen i ho posen en conserva, mentre esperen de poder programar-ho. With, per exemple, només s’ha pogut estrenar per a professionals i al Mercat serà el primer cop que es podrà ensenyar al públic.Treballar a la sala d’assaig ha estat un privilegi que els ha permès ampliar la seva bombolla de contactes i prendre’s la dansa com una sortida en un temps de confinaments. La sensació de l’absurd es tasta des d’una realitat més cínica.