la contra

Una nit a Cal Marquès

El Festival d'Estiu Alella 2009 obre aquests jardins privats a tot el municipi amb una projecció de «Rigoletto»

entorn inigualable i vi. El passeig de Cal Marquès i el jardí de les Estàtues són els dos punts de la finca que es converteixen un any més en escenari per a una nit d'estiu musical i amb glamur. Al final de cada acte se servirà una copa de vi de la DO Alella.


La finca de Cal Marquès se situa, majestuosa, a l'entrada del nucli urbà d'Alella. Des de la carretera i des de l'aparcament de la riera es poden apreciar els magnífics jardins, propietat del marquès d'Alella, Juan Peláez Fabra. Tothom a Alella els coneix, molts els han observat des de la barrera, però molt poca gent hi ha estat a dins. Des de fa quatre anys, el Festival d'Estiu d'Alella hi permet l'entrada puntual per assistir als concerts, en un marc esplèndid, comparable al del castell de Santa Florentina de Canet de Mar. Aquest any, per primer cop, s'obren en un acte lliure de pagament, però amb una capacitat limitada. Serà el proper 25 de juliol quan, en el marc d'aquest festival, es projectarà l'òpera de Giuseppe Verdi, Rigoletto, amb llibret de Francesco Maria Piave, interpretada per Marcelo Álvarez, Carlos Álvarez i Inva Mula, amb l'Orquestra Simfònica i el Cor del Gran Teatre del Liceu en la temporada 2004-2005. «Serà una bona oportunitat perquè tothom pugui veure aquests jardins», comentava ahir l'alcalde d'Alella, Andreu Francisco (ERC-LG). Per poder presenciar la projecció, però, cal reservar entrada a Can Lleonart o bé per internet a través de la pàgina web del festival (www.festivalalella.org). En aquests mateixos jardins es va presentar ahir la programació de l'edició d'aquest any, la cinquena, que està marcada per la constricció econòmica. «Reduïm la quantitat, però no la qualitat dels actes», destaca Francisco. Una bona mostra d'això és la primera cita que proposa el festival, programada per d'aquí just una setmana, i per a la qual gairebé ja no queden entrades. «És una aposta original», assenyalava ahir el director de la Polifònica Joia d'Alella, Jordi González. De fet, es tracta d'una coproducció entre la coral i l'Original Jazz Orquestra del Taller de Músics, que oferiran una fusió de conceptes molt poc habitual: un repàs a les peces més importants de la història del swing i del jazz interpretada per una big band de 17 músics i la veu d'un cor d'una cinquantena de persones. «Quan ens ho van proposar, pensàvem que no podia funcionar, però, un cop vist el primer assaig, no en tenim cap dubte», explicava ahir la representant del Taller de Músics. La Polifònica Joia d'Alella té prop de 30 anys d'història, però ahir el seu director indicava que aquest és un dels reptes més importants que s'han marcat. «Es tracta d'un dels repertoris més difícils que pugui fer una coral», comentava ahir González que, tot i això, no tenia cap dubte de l'èxit d'aquest experiment. Fruit d'aquesta fusió, dissabte vinent sonaran clàssics de la talla de Satin Doll, de Duke Ellington; My favourite things, de Rodgers i Hammerstein; Summertime, de George Gershwin, o Night and day, de Cole Porter. L'altre plat fort el conforma el violoncel·lista Lluís Claret, que, acompanyat de Joan-Enric Lluna i Josep Maria Colom, interpretarà peces de Brahms, Bruch i Beethoven el 18 de juliol. Una setmana abans, el dia 11, al parc de Can Sors, el grup Tap Olé oferirà una barreja de claqué i flamenc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.