Les jornades de la Quam09 aborden a Vic com es comunica l'art en la societat

L'escola d'art estival Quam 09, la Quinzena d'Art de Montesquiu, reflexionarà sobre la comunicació de l'activitat artística en la societat, especialment a través del mitjà audiovisual. Les jornades tindran lloc del 4 al 10 de juliol a Vic i al Castell de Montesquiu (Osona) i reuniran uns 75 participants entre professionals i estudiants.

La Quam arriba a la 31a edició amb el lema El relat de l'art. La direcció artística de la trobada recau enguany en el realitzador Andrés Hispano, que especifica la voluntat de «localitzar el desajust entre la figura mítica de l'artista del segle XIX i la realitat actual». Ell mateix serà l'encarregat d'obrir el fòrum, la primera part de la Quam, amb un conjunt de xerrades que tindran lloc durant el cap de setmana al Castell de Montesquiu. El paper d'intermediari que els diferents gèneres de l'audiovisual juguen en la relació entre l'obra i el públic serà l'eix de les conferències. També hi intervindran Jorge Luis Marzo, Gonzalo de Lucas, Núria Aildelman, Fernando de Felipe, Lulú Martorell, Carles Guerra i Antoni Marí. «Volem aportar una reflexió útil i divulgativa sobre la dependència que té el món de l'art respecte com és representat, i trobar fórmules per reflectir la complexitat actual», explica Andrés Hispano. Del 6 al 10 de juliol tindrà lloc, a l'Escola d'Art i Disseny de Vic, la segona part de la trobada, el taller que coordina el mateix Hispano amb l'assagista i realitzador Félix Pérez-Hita. Estan convidats al taller Marcel Pié /Estampa, Isaki Lacuesta, Manel Barrios, Lulú Martorell i Frederic Amat.

L'edició del 2009 de la Quam l'organitza per primer cop el Centre d'Arts Contemporànies de Vic (Acvic) i forma part de la universitat d'estiu d'aquesta ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.