Economia

CARLES ANDREU

PRESIDENT DE LA DO CONCA DE BARBERÀ

«Estem molt convençuts de la qualitat dels nostres vins»

La DO Conca de Barberà aglutina una vintena de cellers molt arrelats a la comarca

El viticultor Carles Andreu, copropietari de les caves que porten el mateix nom, és el president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Conca de Barberà. Andreu fa un balanç de la llarga trajectòria que suposa la fita dels 25 anys i parla de les expectatives de futur d'aquesta petita denominació d'origen que s'aproxima a les 6.000 hectàrees.

–Quins són els antecedents de la DO Conca de Barberà?
–«Tot i ser una zona vitivinícola de tradició, a la Conca de Barberà la vinya conreada es venia a terceres persones, principalment a empresaris de Sant Sadurní d'Anoia, al Penedès. No hi havia empreses embotelladores. De fet, la DO va sorgir fa 25 anys amb la intenció de ser capaços d'embotellar una part de la producció.»
–Quin ha estat el procés per complir aquestes expectatives inicials?
–«Ha estat un procés lent però segur. Durant aquest llarg període, entre cellers privats i cooperatives, s'hi han adherit un total de 24 cellers, amb una producció anual de 32 milions de quilos de raïm i una altra part de cava, del qual només un 10% s'embotella i es comercialitza a la Conca.
El fet que la sortida històrica dels vins de la Conca fos elaborar vi de base per a cava ha provocat un creixement més lent, ja que, en disposar de grans empreses que ens compraven els vins, els viticultors no tenien la necessitat d'haver-se d'espavilar pel seu compte.»
–En aquests moments, quins són els objectius?
–«El nostre objectiu és donar a conèixer la DO, que crec que encara és molt desconeguda arreu. El futur de la DO és créixer, arribar a embotellar el màxim d'ampolles possible. Hem de tenir en compte que la DO Conca de Barberà és de les més petites de Catalunya en volum d'ampolles, d'1,5 milions anuals. Però no interessa tant créixer en quantitat, sinó en qualitat. Intentem vendre territori, però l'esforç al final és una tasca que fan els mateixos cellers. El 60% de la producció es comercialitza a l'estranger. L'exportació principalment es fa països consumidors emergents, com poden ser Bèlgica i Holanda, que no són productors.»
–Quins recursos es destinen a la promoció de la DO Conca?
–«La comarca té un potencial en enoturisme altíssim i els cellers organitzen visites guiades i realitzen venda directa, apostant cada vegada més per aquest model. Des de fa dos anys, participem a la Setmana Medieval de Montblanc, on disposem d'un espai propi, a la plaça dels Àngels, per donar a conèixer els nostres vins, i enguany ha estat un èxit.»
–Com a denominació d'origen, es fa difícil fer-se un espai en el món del vi?
–«Més que res que es parli dels nostres vins i la nostra zona de producció. Nosaltres estem molt convençuts de la qualitat dels nostres vins, però s'ha de tenir present que hi ha un mercat molt competitiu, amb una setantena de DO a Espanya, i a Catalunya ja en som una dotzena.»
–Quin és el panorama actual dins el sector?
–«És un moment difícil per a tots. No és fàcil vendre. Nosaltres tenim una relació entre qualitat i preu molt bona, i això ens ajuda a poder aguantar. La DO aplega cellers molts familiars i arrelats, que formen part del patrimoni vitivinícola de la comarca.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona