Economia

Alimentaria: Una cita de bon pair

Aquesta setmana Barcelona farà caixa. La ciutat ingressarà 168 milions d’euros pel negoci que de forma induïda genera un dels certàmens firals més importants per a la ciutat comtal: Alimentaria. La cita serà el punt de trobada de 155.000 visitants procedents de 150 països, 24.500 empleats de les 4.900 empreses participants i més de 12.000 operaris que hauran de muntar els estands i condicionar els espais firals. Seran els visitants, 33.000 estrangers i 122.000 d’arreu de l’Estat, els que més diners deixaran, uns 46 milions d’euros.

En els tres dies que, generalment, un visitant destina a copsar la realitat del sector, Alimentaria li proporcionarà un cop més noves percepcions en tendències, hàbits i productes en alimentació i begudes.

La trobada, biennal, s’ha convertit al llarg dels més de 30 anys d’història en un model firal, fins i tot exportable. La innovació, la professionalització, la internacionalització i la sectorització –inclou 15 salons– són els eixos d’aquest saló, el segon en importància al món dins el seu sector, per darrere del d’Hamburg.
Negocis i més negocis
Alimentaria 2008 reunirà el 85% de la indústria d’alimentació espanyola. És un sector que genera gairebé 79.000 milions de negoci anual, és a dir, el 2,4% del producte interior brut (PIB) estatal. En termes de producció representa el 17% del total de la producció industrial, aporta el 12% del valor afegit i ocupa prop del 15% de la mà d’obra, unes 486.000 persones.

El volum de negoci que previsiblement es generarà dins de la fira s’elevarà a més de 1.800 milions d’euros, ja que segons l’experiència de les edicions anteriors, el 65% dels expositors admet que és un bon punt de trobada per tancar acords comercials i un 30% valora l’establiment de contactes amb potencial de comerç. En l’edició del 2006, 33.000 compradors van assistir a l’esdeveniment.

Per potenciar aquest vessant comercial, la fira promourà les trobades empresarials internacionals, que propiciaran més de 7.500 reunions en què prendran part 200 empreses espanyoles, 500 compradors estrangers i uns 150 industrials d’arreu del món. En aquesta edició, la dissetena, s’espera que el 65% dels visitants provinguin de la UE, un 12% d’Amèrica Llatina, el 9% de països extracomunitaris, el 7% d’Amèrica del Nord, el 5% d’Àsia i la resta d’Àfrica, Oceania i altres països.

Punt de trobada
Aquesta distribució evidencia que, els últims 15 anys, la indústria alimentària espanyola ha intensificat les seves exportacions, tot i que encara és una de les assignatures pendents. França, Portugal i Itàlia, encapçalen el rànquing per destinació. S’ha de tenir en compte que un dels frens a l’exportació és l’alt grau d’atomització del sector que queda reflectit en el gran nombre d’empreses participants a Alimentaria, de les quals unes 650 són de Catalunya, i d’aquestes, moltes són en la seva activitat de les principals marques de l’Estat espanyol.

La seva presència estarà disseminada pels recintes de Montjuïc, que acollirà Intercarn i Restaurama, i Gran Via, on es concentraran els 13 salons restants, entre ells, Intervin, Olivaria, Mundidulce, Interlact, Expobebidas, Vegefruit, Expoconser, Interpesca i Congelexpo.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona