Economia

L'empresariat gironí busca nous mercats

Més de 130 companyies obtenen assessorament personalitzat per exportar, en una jornada a Girona

Obrir noves oportunitats de negoci al món. Aquest és l'objectiu dels 130 empresaris gironins que van participar ahir en la Trobada de Centres de Promoció de Negocis, impulsada per ACC1Ó, l'agència de la Generalitat que dóna servei a les empreses en processos d'internacionalització i innovació. En la jornada, que es va fer al parc científic i tecnològic de Girona, divuit directors d'oficines d'ACC1Ó d'arreu del món van assessorar empreses del territori que tenen intenció de començar a exportar o que ja s'han internacionalitzat però volen obrir mercat en altres països.

En concret, hi havia els directors a Pequín, Budapest, Casablanca, Copenhaguen, Johannesburg, Istanbul, Lisboa, Milà, Mèxic, Moscou, Nova York, Praga, Santiago de Xile, São Paulo, Silicon Valley, Stuttgart, Tòquio i Washington. A part de les entrevistes –se'n van fer més de 350 ja que alguns empresaris en van concertar amb més d'un director– també es van oferir tallers per sectors i mercats determinats: com ara implantar-se a Mèxic o a Silicon Valley i oportunitats per a les empreses de noves tecnologies i electrònica o agroalimentàries.

Pel que fa a aquest sector agroalimentari, que té un pes important a la demarcació, Sergi Barbens, de l'Observatori de Prospectiva de Mercats Exteriors, sosté que el creixement de la classe mitjana als països emergents, juntament amb un canvi en els hàbits de consum, genera noves oportunitats de negoci per a l'empresariat català. No només per exportar aliments sinó també maquinària i tecnologia de producció i envàs. Va parlar de Brasil, Argentina, Xile, Mèxic, Perú, Xina, Vietnam, Índia o Corea del Sud. Però també de països de “l'Europa emergent” com Polònia, Eslovàquia, Rússia o Ucraïna. En un altre sentit, economies punteres com Alemanya, Estats Units o Austràlia són demandants de productes de qualitat, gurmet o dietètics. L'oli d'oliva, vins i caves tenen, en aquest sentit, grans possibilitats.

LA XIFRA

350
entrevistes
es van concertar ahir entre empresaris gironins i directors d'ACC1Ó d'oficines de divuit països.

El celler La Vinyeta, un exemple d'exportació

El celler La Vinyeta de Mollet de Peralada ha convertit l'exportació no en una necessitat sinó “en una voluntat de ser”, segons el seu propietari, Josep Serra. Sortir a l'exterior ho considera una oportunitat per diversificar el seu mercat, tenir menys riscos i apujar el llistó de qualitat dels productes. Amb aquesta mentalitat, fa un any, l'empresa va decidir anar més enllà del mercat local i el seu vi ja es pot trobar a set països europeus –Alemanya, Bèlgica, Anglaterra, Holanda, Suècia, Suïssa i França–. I ahir va participar en la jornada per començar a introduir-se als països escandinaus, els Estats Units, Canadà i Mèxic. L'any passat van assolir una producció de 100.000 ampolles i un 15% de les vendes corresponien a l'exportació. Aquest percentatge es preveu incrementar els propers anys. Per adaptar-se a les necessitats de cada país, el celler està a punt de posar en marxa una petita planta de microvinificació. És una instal·lació que permet elaborar petits volums de vi de vinyes de diferents varietats i parcel·les. Així es podran fer cupatges i barreges, personalitzant fins al darrer nivell els productes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.