La majoria de turistes estrangers que visiten les comarques de Lleida són francesos

L'estudi elaborat amb una enquesta sobre 950 empreses del sector i amb un 22,10% de resposta, demostra que prop d'un 89% no du a terme una política comercial activa a nivell internacional i que tot i això el 30% reben turistes estrangers. La majoria d'empreses que han participat pertanyen a comarques dels Pirineus. L'assessor de META 8, Jordi Blanch, assegura que si sense promoció es reben turistes el mercat pot créixer molt treballant i diversificant els mercats on oferir el turisme de Lleida.

Un 75% de les empreses disposen d'una web per donar-se a conèixer, però bona part d'aquestes, un 66,5% no permeten tancar les vendes en línia. Les empreses es recolzen en els organismes públics com el Patronat de Turisme per accedir a mercats estrangers, a través de fires i 'workshops', però no aprofiten tot el rendiment que pot donar. En molts casos la manca de recursos humans i de diners, si són petites o mitjanes empreses impedeix que inverteixin en formació, difusió a l'estranger o millora de la web. Pel que fa als idiomes usats a les webs, el castellà és el que més apareix i els que més destaquen són el francès i l'anglès. Moltes vegades la web només es tradueix i no s'adapta a la llengua.

Més de la meitat de les empreses enquestades es mostren predisposades a adaptar-se a les exigències dels turistes procedents de nous mercats. De l'estudi se n'extreu que s'ha de potenciar la promoció a França, Regne Unit, el Benelux, Alemanya i Rússia. Mercats que s'espera poder obrir més gràcies a l'entrada en funcionament de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de desembre. Moltes empreses es veuen limitades per una excessiva dependència del turisme de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.