Política

Vila demana “valentia” a Foment per aplicar el “model Girona” a carreteres com l'N-340

El conseller aposta per restringir el trànsit pesant en punts negres com el de les Terres de l'Ebre i bonificar el desviament de camions cap a l'autopista

Reconeix que la mesura trobarà oposició i que cal explicar-la amb pedagogia

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reclamat “valentia” al ministeri de Foment per estendre la prohibició de circular camions de l'N-II a Girona a altres vies del país, com l'N-340 a les Terres de l'Ebre. Precisament, aquesta carretera ha estat aquest dimecres al matí l'escenari d'un nou accident mortal en un xoc entre un turisme i un camió.

Durant la jornada Infraestructures a Catalunya, organitzada per Expansión i el Santander, el conseller ha defensat que per reduir l'accidentalitat en la N-340 a Tarragona “no cal discutir les opcions sinó implementar-les”.

En aquest sentit, ha recordat que l'executiu català ja va proposar fa més de dos anys al govern espanyol prohibir la circulació de camions en el tram de més sinistralitat i bonificar el seu pas per l'autopista. Vila ha sostingut que mentre no es desdobli la via cal “gestionar la mobilitat prioritzant la seguretat”.

Vila ha avançat que la Generalitat està disposada a col·laborar i a incloure partides pressupostàries per bonificar el desviament de camions a les autopistes des de les carreteres nacionals de Tarragona i Lleida amb punts negres històrics, seguint l'exemple “d'èxit” aplicat en la N-II, que ha denominat “model Girona”.

Al seu parer, aquesta iniciativa ha estat “determinant” per gairebé acabar amb els accidents mortals en la N-II, i ha atribuït a la falta de “valentia” que no s'hagi aplicat la mateix fórmula en altres llocs.

El conseller ha reconegut que sempre hi ha oposició per part d'algunes empreses i transportistes a la restricció de la circulació de camions, però que la solució és explicar bé les coses i fer pedagogia perquè les polítiques no estiguin només atentes a les pressions de lobbies i aconseguir millorar la seguretat viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia