Successos

Societat

Prostitutes en reculada

Els proxenetes i els seus assessors aconsellen les noies que reculin uns metres dels vorals i vagin camps endins per fugir de la zona d'afectació viària

Ja els han arribat denúncies i preparen els recursos

Les prostitutes de les carreteres gironines opten per la reculada. No pas la reculada com a expressió popular de la maniobra sexual anomenada en llatí coitus interruptus, sinó la reculada d'uns metres de la línia de la carretera per situar-se fora de la zona de domini públic i d'afectació. Una estratègia per esquivar el decret de la Generalitat que modifica la llei de carreters per poder multar les persones que ofereixin o requereixin serveis de naturalesa sexual a peu de carretera. Concretament, la modificació de l'article 56.4 estableix: “Es tipifiquen els serveis sexuals a la carretera com a falta greu, i per tant sancionable fins a 30.050,61€, l'ocupació de les zones de domini públic, servitud i afectació per a realitzar-hi usos i activitats relacionades amb la prestació de serveis de naturalesa sexual, afectant tant a la persona que ofereix els serveis com a la persona que els sol·licita.” Tot i ser una normativa de la llei de carreteres, són els mossos els que ronden amb els blocs de denúncies estereotipades per denunciar les prostitutes. “Ells vénen i van escrivint!”, ironitzava una prostituta polonesa a peu de carretera, a prop de la Pera.

Les prostitutes ensenyen la butlleta de denúncia als seus proxenetes i aquests ja han començat a visitar els despatxos dels advocats per encarregar els corresponents recursos. El que al·leguen és que la noia no era a la carretera, sinó al camp, tal com ja els han aconsellat que facin, si tenen espai per fer-ho, per allunyar-se de la carretera i també dels controls. Alguns advocats s'estudien a fons la llei de carreteres per establir quina és la zona vetada per oferir-se sexualment i mirar de tombar les denúncies. En principi, la llei de carreteres considera zona de domini públic la franja de 3 metres arran de carreteres convencionals i de 8 en casos d'autopistes i vies preferents; la franja de servitud es fixa en 8 metres per a les convencionals i 25 per les preferents, i pel que fa a l'afectació es fixa en 30 metres per a les convencionals i 100 per a les preferents. Quan els advocats posin en marxa la maquinària dels recursos i els arguments es podrà comprovar l'efectivitat de la nova normativa de la Generalitat que, de moment, només s'aplica a les carreteres que no són de titularitat estatal, cosa que significa que les prostitutes que tenen lloc de treball a l'N-II, s'escapen de la sanció dels Mossos. Això sí, passen a fer-los un advertiment. Ara per ara, amb l'amenaça de les multes, tal com es pot comprovar circulant per les carreteres, no s'ha aconseguit una operació retirada de les prostitutes, només es comença a veure l'operació reculada.

El resultat recaptatori ja el van comprovar ajuntaments com ara el de la Jonquera, que van aplicar una ordenança per multar prostitutes i clients. Ni una multa pagada per les noies. Només van arreplegar algun diner de diversos clients que pagaven al comptat per por que els arribés la notificació a casa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.