Societat

El nombre de multes no para de créixer mig any després de l'eliminació de la zona 80

S'han imposat el doble de sancions des de l'aplicació del sistema variable de trànsit

Un nou anticicló obliga a limitar la velocitat als accessos de Barcelona

El nombre d'infraccions per excés de trànsit ha augmentat un 45% des de la substitució de la zona 80 pel sistema de velocitat variable als accessos a Barcelona. En concret, les multes en trams limitats han passat de 38.011 entre els mesos de març i agost del 2010 a 56.178 en el mateix període d'aquest any, quan el nou govern va posar en marxa la fórmula de gestió variable de trànsit.

L'increment del nombre de sancions fins a l'agost segueix la tendència detectada en els dos primers mesos de funcionament de la velocitat variable, en què es va registrar un augment del 48% de multes respecte al mateix espai de temps del 2010. De la mateixa manera que al maig, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, va atribuir el destacat augment del nombre de multes a la reducció del marge de tolerància que hi havia “abans” a l'exzona 80. “Ja vam dir que seríem inflexibles i que igualaríem els radars en totes les vies de Catalunya”, va explicar.

Aregio, però, va fer una “crida” perquè els conductors compleixin els límits màxims de velocitat. El director de l'SCT va emfatitzar que la supressió del límit de 80 i l'augment de la velocitat no ha ser interpretat pels ciutadans com que es pot córrer més del compte. En aquest sentit, Aregio va revelar que moltes de les multes “es concentren en trams on s'han mantingut els 80”.

Igual nombre d'accidents

La velocitat mitjana en els accessos de Barcelona ha passat de 77 a 82 km/h en els últims mesos, un increment que es vincula tant a la supressió de la zona 80 com a la reducció de la intensitat viària i les retencions en aquesta zona. Tot i l'increment de la velocitat arran de l'aplicació de la velocitat variable, el nombre d'accidents s'ha mantingut estable l'últim any. “Ha quedat demostrat que la supressió dels 80 no genera ni més accidents ni més retencions. S'ha acceptat amb normalitat la velocitat variable”, hi va afegir el director de Trànsit, que va avançar que s'ha reduït en dos milions el pressupost previst per ampliar el control dinàmic de la velocitat a l'àrea metropolitana.

Per aquestes obres, que finalitzaran el 2014, el govern destinarà 4,6 milions d'euros. A finals del pròxim mes de novembre acabarà el primer tram, a la B-23 i l'AP-2, entre Barcelona i Molins de Rei. D'altra banda, l'Ajuntament de Montgat espera un segon informe per decidir si permet anar a 120km/h per la via que creua el municipi.

LA XIFRA

3
persones
han mort entre els mesos de març i agost a l'antiga zona 80, una més que en el mateix període del 2010.

LA FRASE

Es van dir coses molt desagradables quan vam eliminar la zona 80 per implantar la velocitat variable
Joan Aregio
director del servei català de trànsit

“Recomanen” reduir la velocitat per la contaminació

Un altre anticicló ha obligat a limitar fins divendres la velocitat als accessos de Barcelona a 80 km/h per reduir la contaminació a l'aire. La restricció, en vigor des d'ahir a la tarda, s'aplicarà als trams limitats per la velocitat variable i es “recomanarà” a través dels panells a la resta de vies en què encara no hi ha instal·lats els dispositius de control dinàmic de velocitat. “Apel·lem a la responsabilitat dels ciutadans perquè condueixin seguint les recomanacions mediambientals”, va demanar el màxim responsable de trànsit, Joan Aregio. Per la seva banda, el director del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), Oriol Puig, va remarcar “l'excepcionalitat” del fenomen, que en tot cas, durant aquest any, ja s'ha registrat en dues ocasions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.